معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آشنایی با مفاهیم قرآنی باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی باشد.

آشنایی با مفاهیم قرآنی سرلوحه فعالیت‌های قرآنی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان همدان به ظرفیت بالای همدان در زمینه علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: استان همدان از استان‌های مستعد در امور قرآنی بوده و باعث خرسندی است که نگاه فعالان قرآنی همدان، نگاهی فرا استانی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه سال ٩٥؛ سال «نهضت فهم قرآن» است، تأکید کرد: در حال حاضر مهمترین موارد توجه به فهم قرآن است. آشنایی با مفاهیم قرآنی باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد و باید گفت فهم قرآن نیازمند برنامه‌های منسجم و آموزشی است.

حجت‌الاسلام حشمتی با تأکید بر اینکه ١٦ میلیون تومان اعتبار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ١٣٩٥ برای امور قرآنی تعریف شده است، گفت این مبلغ برای برگزاری مسابقات و آموزش و هزینه‌های این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که طبقه‌بندی مؤسسات قرآنی را برای تخصیص اعتبارات لازم انجام دهیم. همچنین تفکیک وظایف و پیگیری مطالبات در دستور کار است. در حال حاضر قاریان قرآن در مؤسسات قرآنی آمار مشخص کشوری ندارند و برای انسجام در این آمار به دنبال ساماندهی قاریان و مؤسسات قرآنی هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی تأکید کرد: بیمه فعالان علوم قرآنی، تکمیل تجهیزات و تخصیص بودجه در حال پیگیری و برای تبلیغ و ترویج کمک به مؤسسات موارد لازم سهم‌بندی شده است و سرانه‌ای برای آموزش اختصاص پیدا کرده است. آیین‌نامه حافظان قرآن در راستای ادامه تحصیل آنها در حال تکمیل است و قرار است این مهم محقق شود.

حجت‌الاسلام حشمتی به مبلغ ١٠ میلیارد تومان در بودجه سالجاری اشاره کرد که برای اختصاص فعالان قرآنی و بیمه آنها پیش‌بینی شده است. این مقام مسئول به حمایت از هنرمندان کشور در راستای تولید آثار هنری منطبق با علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: در این زمینه لازم است فعالیت‌های ویژه‌ای انجام پذیرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار