معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از توانمندی و خودکفایی یک‌هزار و ۲۳۶ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در امسال خبر داد.

خودکفایی بیش از هزارو 200  مددجوی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قاسم یارمحمدی گفت:  سالانه ۱۰ درصد از خانواده‌های مددجویان با توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

وی اظهار داشت: در چهار ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 236 نفر از مشترکین طرح‌های اشتغال‌زایی با استفاده از تسهیلات و خدمات کمیته امداد به مرحله توانمندی و خودکفایی نائل شده‌اند.

یارمحمدی افزود: در همین راستا بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در بخش‌‌های کشاورزی، دامپروری، خدماتی، صنعتی و تولیدی به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی و اشتغال در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات اشتغال به مددجویانی پرداخت می‌شود که مهارت لازم در کسب و کار مورد نظر را از طریق آموزش‌‍‌های فنی و حرفه‌ای کسب کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد از خانواده‌های مددجویان با توانمندسازی و خودکفایی باید از چرخه حمایتی خارج شوند، بیان کرد: سال گذشته برای اشتغال‌زایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد بیش از 311 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

یارمحمدی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون نیز یک‌هزار و 450 فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال با اختصاص اعتباری بیش از 33 میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: خیران و نیکوکاران در راستای کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد در سطح استان تحویل دهند و یا صدقات خود را از طریق سامانه #٨٨٧٧* پرداخت کنند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.