قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از نصب 13 المان موضوعی در شهر مشهد همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ میثم مرادی بیناباج در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت این سازمان با اشاره به برگزاری جشن‌های ویژه اعیاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) با عنوان شهر کرامت،اظهار کرد: با وجود گذشت مدت زمان کوتاهی پس از استقبال از بهار 95 و محدود بودن موضوع، 96 هنرمند تعداد 430 اثر خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند که 13 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

وی افزود: امام رضا(ع) و تمدن نوین اسلامی، سیره امام رضا(ع) در توجه به زائر، زائران و مشهد 2017، امام رضا(ع) فرصت همدلی، امام رضا(ع) حج فقرا، امام رضا(ع) و جهاد، امام رضا(ع) و جلوه‌های دفاع مقدس، مشهد پایگاه مدافعان حرم، مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی و مشهد میهمان‌پذیری و مجاوران از جمله محورهای تعیین شده برای این جشنواره است.

مرادی ادامه داد: در شب میلاد حضرت معصومه(س) و همزمان با روزهای پایانی هفته، تعدادی المان نصب خواهد شد و مابقی نیز با 24 ساعت تاخیر در سطح شهر مستقر خواهد شد و برای برخی از آن‌ها و متناسب با موضوع مراسم رونمایی برگزار می شود.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری طرح جهادگران سلامت در جشنواره کرامت همچنین گفت: این طرح در محلات محروم شهر به صورت رایگان برپا می‌ شود و پزشکان به ویزیت بیماران پرداخته و سپس آنان را به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.

مرادی افزود:با توجه به تجربه برگزاری موفق پاتوق های سرود در دو سال گذشته ،در دهه کرامت نیز 20 گروه منتخب نوجوان که در جشنواره مسجدی‌ها شرکت کردند، به اجرا در معابر پرتردد شهر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در دهه کرامت این گروه‌های سرود 200 اجرا در سطح شهر دارند و محتوای سرودخوانی‌آن‌ها با تاکید بر هویت جهانی شهر مشهد و ابعاد معنوی زیارت خواهد بود.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد پویش ملی عکس حرم بارگاه را از دیگر ویژه برنامه‌های این دهه معرفی کرد و اظهار داشت:در این پویش مردم عکس‌های قدیمی خود را ارسال می‌کنند و مجموعه ای از آنها در تزئینات شهری به نمایش درخواهد آمد و در نهایت نیز نمایشگاهی از این عکس‌ها برپا و به صورت کتاب چاپ شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مرادی گفت:مسابقه کتابخوانی ویژه بانوان خانه دار و برگزاری تئاتر زندگی آیینی امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه های این سازمان در دهه کرامت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه محصولات ترویجی و تبلیغی فرهنگی نیز گفت: 60 بیلبورد، 180 رول‌آپ ، 10 المان کتاب و 6 هزار پرده ستونی و بیرقی با القاب مختلف و در 4 رنگ در خیابان‌های شهر خودنمایی خواهند کرد و 200 پرده عرضی شامل اشعار، احادیث، سخنان مقام معظم رهبری نصب خواهد شد.

وی به برگزاری ویژه برنامه گذر نمایش اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه شامل اجراهای تک نفره بازیگران شاخص و ستارگان سینما خواهد بود که به روایت‌گری مقاطع مختلف زندگی امام رضا(ع) خواهند پرداخت.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: این اجراها در بوستان کوهسنگی و در 5 شب پایانی دهه کرامت صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه از بازیگران شاخص و تاثیرگذار به منظور ترویج فرهنگ رضوی دعوت شده، انتظار می‌رود استقبال مردمی پرشوری شکل گیرد.

وی فراخوان جشنواره محله‌آرایی را برنامه دیگر این سازمان در دهه کرامت عنوان کرد و افزود: در نوروز 95 مردم محلات استقبال خوبی از این فراخوان کردند از این رو جوایز قابل توجهی در نظر گرفته شده و با توجه به ارادت مردم به امام هشتم(ع) انتظار می‌رود بار دیگر مردم حضوری پرشور در جشنواره داشته باشند و در تزئین و زیباسازی محیط محلات بکوشند.

مرادی برگزاری جشنواره آهوانه را از دیگر اقدامات قابل ذکر خواند و گفت: در طرح آهوانه بانوان دور هم جمع می شوند و هنری را می‌آموزند. سپس این هنر را با تولید یک اثر به زائر امام رضا(ع) تقدیم می کنند. از این رو در روز ولادت با سعادت حضرت معصومه(ع) جوایزی به آثار برتر طرح آهوانه اهدا خواهد شد و اکرانی از آثار در حضور دختران مشهدی صورت می‌گیرد.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد یادآور شد : اجرای طرح معین‌الضعفا؛ برپایی همایش جاده ولایت، تشرف دوچرخه سواران از قم به مشهد مقدس با گرامیداشت هشتاد و یکمین سالگرد واقعه گوهرشاد، برگزاری نمایشگاهی از این واقعه در طی مسیر دوچرخه سواران و اجتماع باستانی کاران نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‌های این دهه است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.