معاون امور معادن وزیر صنایع معادن در مشهد اعلام کرد24 میلیون تن به زنجیره فولاد افزوده شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرقینی در چهاردهمین اجلاس سراسری هیت عمومی نظام مهندسی معدن کشور در مشهدافزود: سی میلیون تن ظرفیت هم امسال و سال آینده فعال خواهند شد که 12 میلیون تن آن در خراسان رضوی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت 35 میلیون تن درطرح های سنگان خواف افزود : در هیچ جایی از دنیا هیچ معدنی این حجم از سرمایه گزاری را در معدن ندارد و این موضوع باعث ایجاد اشتغال و رونق می شودو امروز یکی از پروژه های پیش رو 5 میلیون تن در حال اجراست.

معاون امور معادن وزیر صنایع معادن با بیان اینکه ایجاد زیرسرساخت ها یکی از طرح های اصلی وزارت خانه است تصریح کرد : یکی از معادن بزرگ ما سال گذشته 2 میلیارد از سوی شورای عالی معادن معافیت گرفته است .

سرقینی با اشاره به 17و نیم میلیون تن ظرفیت کنستانره در کشور گفت : ایجاد امنیت در بحث معادن از ضروریات است امروز به برکت فعالیت معدنکاران امنیت بطور کامل برقرار شده و هزینه امنیت به عهده خود معدنکاران است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در این اجلاس از 35 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن ایران خبر داد.

نادعلی اسماعیلی گفت : از این تعداد 73 درصد آقایان و 27 درصد خانم ها هستندکه از نظر تحصیلات 83 درصد کارشناس، 16 درصد ارشد، 03/1 درصد دکتری می باشند.

وی افزود : : از لحاظ رشته پی جویی اکتشاف 3266 نفر مهندسسی استخراج 4164 ، بهره برداری و فناوری 171 نفر، متالوژی 128 نفر و نقشه برداری 951 نفرمی باشند و سازمان نظام مهندسی سال گذشته بیش از 2500 فقره ارزیابی داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان،خراسان رضوی هم در ادامه همایش با اشاره به ظرفیتها و قابلیتهای خراسان رضوی در بخش معدن افزود : این استان معدن نمایی از آینده توسعه کشور که باید با بر بخش معدن با تنوع مواد معدنی در سرتاسر خراسان رضوی زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ار در استان فراهم کرد .

علیرضایی گفت : حدود 8 هزار میلیون سرمایه برای 8 تن فولاد و هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری برای فرآورده های وابسته به فولاد شده است.

چهاردهمین اجلاس سراسری هیت عمومی نظام مهندسی معدن کشور تا فردا درمشهد ادامه دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.