لرستان؛

تاکید معاون وزیر کار برایجاد اشتغال در مناطق روستایی

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فراهم شدن اشتغال در مناطق روستایی کمک بزرگی به رونق اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ عیسی منصوری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان لرستان گفت: این نگرش باید تغییر کرده و نیازمند مداخلات فعالانه دولت و همکاری بین بخشی در استان ها با بخش خصوصی است. 

وی اضافه کرد: مداخلات به معنای مداخله دولت در امور نیست بلکه نوع متفاوتی از مواجهه دولت با مساله اقتصادی و برخورد با آن است. 

منصوری ادامه داد: از پرداخت تسهیلات به عنوان ملاکی برای اشتغالزایی نام برده نمی شود زیرا این کار در گذشته به مراتب انجام شده والان وضعیت های آن مشخص است. 

وی اضافه کرد: تقویت بنگاه های اقتصادی کوچک فعلی را برای توسعه فعالیت، تولید، درآمدزایی و اشتغال از جمله برنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال است. 

معاون توسعه ، اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد:علت مهاجرت نیروی کارآزموده و تحصیل کرده ، شکل نگرفتن بخش صنعت به مرکز استان و سایر شهرهای بزرگ است که باید برای جلوگیری از این معضل اشتغال هایی با توجه ظرفیت های منطقه تعریف شود. 

وی افزود: برای برنامه ریزی در حوزه اشتغال هرمنطقه باید اطلاعات میدانی به دست آورده و براساس آنها برنامه ای با توجه به وجود زیرساخت ها وظرفیت های منطقه اجرا کرد که این مهم باید با ایجاد کمیته های استانی و شهرستانی اقدام شود. 

معاون توسعه ، اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشاورزی یک اشتغال ناقص بوده وبرای آن باید تکمیل آن باید صنایع تبدلی ومکمل ایجاد شود. 

مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: طرح تکاپو بر اساس ایجاد کسب و کار و اشتغال پایدار برمبنای ظرفیت استان ها همچون گردشگری، طبیعت، تاریخی و یا جغرافیایی است که در آن فضاهای کسب و کار شناسایی شده است. 

رضا تازیکی اظهار کرد: باید براساس این طرح و انجام مطالعات میدانی مشخص شده که چه کسب و کاری در استان جوابگو بوده تا موانع آن را به موقع شناسایی و رفع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه طرح تکاپو بین دستگاهی بوده و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کننده اجرای آن است بیان کرد: برای اجرای این طرح ظرفیت های ومزیت های هر استان شناسایی می شود. 

مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح از سال گذشته در چند استان اجرا و امسال نیز در 22 استان کشور اجرایی می شود و چارچوب اجرای آن براساس کسب و کار موجود منطبق با ظرفیت استان ها در نظر گرفته شده است. 

تازیکی ادامه داد: ایجاد بنگاههای زودبازده اقتصادی بخشی از فرصت برای اشتغالزایی بوده که با وجود هزینه های زیاد ، لزوما این بنگاهها منجر به ایجاد اشتغال لازم نمی شود. 

وی اضافه کرد: در طرح تکاپو ، توسعه بنگاههای اقتصادی موجود با بررسی و رفع مشکلات مورد توجه قرار می گیرد و اشتغالزایی مبتنی بر توجه به ظرفیت های هر منطقه است. 

مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در اجرای این طرح برای استان لرستان 12 هزار اشجاد اشتغال پیش بینی شده که تحقق این مهم که 25 درصد بیکاران استان را در بر گرفته همکاری وهماهنگی سایر دستگاه های را می طلبد. 

تازیکی ادامه داد:در اجرای این طرح با توجه به ظرفیت های استان رسته هایی مشخص می شود که در آنها کارگزار توسعه استان انتخاب شده وکمیته های اجرایی کردن این طرح نیز مشخص می شوند. 

وی اضافه کرد: در این طرح از متخصصین نخبگان دعوت شده تا رسته های پیشنهادی خود را برای سایر مناطق کشور اعلام ودر اجرایی کردن کیفی آنها فعالیت نمایند. 



انتهای پیام /ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 


برچسب ها: معاون ، کار ، ایجاد ، اشتغال ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.