معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور از برگزاری همایش هویت معلمی در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا ساکی در مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان لرستان اظهار داشت: به منظور گرامیداشت خدمات ارزنده و ترویج منش معلمی زنده یاد استاد دکتر «غلامحسین شکوهی» اولین همایش «هویت معلمی» آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
 
وی افزود: در این همایش تلاش می شود تا معلمان و دانشجو معلمان، حسی مناسب از یک الگوی مطلوب معلمی را دریافت کنند.
 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه به چاپ کتابی توسط یکی از دانشجویان استاد «شکوهی» تحت عنوان «کلاسی از جنس واقعه» اشاره کرد و گفت: رهبری آموزشی باید شوق معلمی داشته باشد تا بتواند در دانش آموزان تاثیر مثبت بر جای بگذارد.
 
ساکی با تاکید بر اینکه نباید به معلمی به دیده شغل نگریست، عنوان کرد: معلمی آنچنان دشواری هایی دارد که اگر با شوق و علاقه به آن پرداخته نشود شخص از عهده آن برنخواهد آمد و با چالش های جدی روبرو خواهد شد .
 
وی کسب شایستگی های تربیتی، موضوعی یا تخصصی، دانش آموزشی محتوا و دانش فناوری برای معلمان را ضروری دانست و گفت: معلم علاوه بر این شایستگی ها باید به رهبری آموزشی نیز توجه  داشته باشد.
 
بنابراین گزارش، استاد «غلامحسین شکوهی» اولین وزیر آموزش و پرورش کشور بوده که به دلیل سابقه ۶۰ ساله در امر تعلیم و تربیت و امور پژوهشی لقب چهره ماندگار تعلیم و تربیت کشور را به خود اختصاص داد. ‌
انتهای پیام/ ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار