دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: 50 شرکت دانش بنیان با محوریت سلول‌های بنیادی در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ امیرعلی حمیدیه در دومین سمپوزیوم علمی سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی در سرعین اظهار داشت: راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری‌های علمی و سلول‌های بنیادی یک نیاز اساسی است که در این راستا در کشور اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ستاد فناوری سلول‌های بنیادی کشور درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با استفاده از ظرفیت‌های سلول‌های بنیادی است که در این زمینه تاکنون برنامه‌ریزی برای درمان 60 نوع بیماری از جمله سرطان خون انجام شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی یکی از اولویت اساسی ستاد فناوری سلول‌های بنیادی است افزود: در این زمینه تلاش است تا بتوانیم با اتخاذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو بیماری‌های سخت را در کشور درمان کنیم که این امر می‌تواند سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

حمیدیه بیان کرد: دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی با حضور محققان و اساتید به‌نام کشوری در سرعین برگزار شد و این امر یکی از همایش‌های بزرگ برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه دندانپزشکی بود که می تواند موثر واقع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال‌حاضر شورای ستاد سلول‌های بنیادی در 15 استان کشور راه‌اندازی شده است و امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز در استان اردبیل شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در سطح این استان باشیم که نیاز است مسئولان منطقه نیز ظرفیت‌های خود را در این زمینه معرفی کنند تا با سرمایه‌گذاری در این مگاپروژه‌های سلول‌های بنیادی اردبیل اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.