جشنواره "سرزمین مادری" ویژه اتباع افغانستانی امروز در سالن پارسیان پاکدشت برگزار شد+ تصاویر

اولین جشنواره بزرگ سرزمین مادری با رویکرد تشویق اتباع افغانستانی برای بازگشت به کشورشان امروز به میزبانی اداره کل امور اتباع خارجی استان تهران در سالن پارسیان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اولین جشنواره بزرگ سرزمین مادری ویژه اتباع افغانستانی با رویکرد بازگشت به کشورشان امروز به میزبانی اداره کل امور اتباع خارجی استان تهران در سالن پارسیان شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در این مراسم محسن همدانی مدیر کل امور اتباع و پناهندگان استانداری تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا بهترین خدمات را برای اتباع خارجی به ویژه مهاجرین افغانستانی ارائه دهد ولی خود اتباع نیز باید با همدلی و وحدت، مشکلات جامعه خود را برطرف کنند،اظهار داشت: مهمترین اصلی که پناهندگان باید مورد توجه قرار دهند این است که حتی اگر آن‌ها سالیان دراز در سرزمین دیگری زندگی کنند نباید عشق به وطن اصلی و سرزمین مادری خود را فراموش کنند.

جشنواره

وی با اشاره به اینکه افغانستان از باب اسلامی بودن، فرهنگ کهن، انسان های بزرگ و قابلیت های سرزمینی از ارزش‌های بسیاری برخوردار است و همه افغانستانی ها باید در جهت آبادانی کشور کهن خود تلاش کنند، خاطرنشان کرد: مردم افغانستان از چنان قابلیتی برخوردارند که می توانند بر تمامی منطقه خود تأثیرگذار باشند.

مدیر کل امور اتباع و پناهندگان استانداری تهران ادامه داد: اتباعی که در فضای امن نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشته و به تحصیل، اشتغال و فعالیت های اجتماعی مشغولند می‌توانند به کشور خود بازگشته و افغانستانی آباد که مایه افتخار جهان اسلام است را بسازند.

همدانی با اشاره به اینکه خاک مقدس افغانستان به شما تعلق دارد و هیچ دولت و حاکمیتی حق ندارد که بر آینده افغانستان مسلط باشد، اظهار داشت: بزرگترهای افغانستان نباید فرهنگ خود را فراموش کنند و کوچک‌تر‌ها نیز باید با یادآوری فرهنگ سراسر افتخار افغانستان در صدد حفظ این فرهنگ غنی باشند.

جشنواره


میترا قدیمی معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین استانداری تهران نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره تاکید کرد: در این چندسال فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در این راستا مهاجرین همیشه با ما همگام بودند و ما را تنها نگذاشتند و این باهم بودن ها باعث شد تا ما نیازهای مهاجرین را بیشتر بشناسیم و بیشتر درک کنیم و برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ما گام های زیادی را برداشتیم و برای انجام آن ایجاد  خودباوری و ایجاد بالندگی نسل های دوم و سوم و همچنین تحصیل مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران که انشاالله بتوانند به سرزمین مادری خویش برگردند و افغانستان را بسازند.

در این جشنواره میزگردهای تحت عناوین دانشجویی و رمز موفقیت نیز به همت 4 تن از نخبگان مهاجر افغانستانی برگزار شد. اجرای شعرخوانی توسط گروه رزهای صورتی از انجمن صداپیشگان مام میهن از دیگر برنامه هایی بود که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

جشنواره

گروه رزهای صورتی که متشکل از 5 دختر هنرمند افغانستانی بود به اجرای شعر گل سرخ از قنبرعلی تابش پرداخت. گفتنی است شعر گل سرخ به معرفی تمام شهرهای افغانستان و افتخارات ان می پردازد که در این جشنواره نیز این شعر اجرا شد و اشک حاضرین را جاری ساخت. اجرای تئاتر با عنوان "خانه من کجاست" با هنرنمایی هنرمندان کانون سینما تئاتر مام میهن به کارگردانی وحید هوشمند از دیگر برنامه های این جشنواره بود .

پایان بخش این مراسم نیز اجرای موسیقی توسط گروه پاییز طلایی و اجرای سرود ای ایران توسط این گروه افغانستانی بود.


       جشنواره       

جشنواره

جشنواره

ا

جشنواره


جشنواره

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.