دبیر کمیته علمی و آموزشی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم گفت: این کمیته علمی با هدف ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های علمی آموزشی دانشجویان افغانستانی تشکیل شده است.

هدف کمیته علمی دانشجویان استان قم ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های دانشجویان است
هاشم حسینی دبیر کمیته علمی و آموزشی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به معرفی و تشریح فعالیت‌های کمیته متبوع خود پرداخت و گفت: کمیته علمی و آموزشی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم یکی از مجموعه‌های فعال دانشجویی است که از زیر مجموعه‌های کارگروه علوم انسانی، کارگروه علوم پزشکی، کارگروه علوم پایه و کار گروه فنی و مهندسی، تشکیل شده است.

حسینی با اشاره به اهداف این تشکل دانشجویی گفت: کمیته علمی آموزشی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم با هدف ایجاد زمینه و فضای مناسب برای فعالیت‌های علمی آموزشی دانشجویان افغانستانی در سطح استان قم تشکیل شده است.

وی در تشریح فعالیت‌های این کمیته بیان داشت: «برگزاری کارگاه، سیمنار و نشست‌های علمی و آموزشی» از جمله کارکردهای این تشکل است.

حسینی «برگزاری کارگاه، سمینار و نشست های علمی و آموزشی و شناسایی و جذب افراد و چهره‌های پژوهشگر، نخبه وممتاز علمی- پژوهشی و به کارگیری آنها در راستای پیشبرد اهداف آموزشی مجمع» را از دیگر اهداف این تشکل علمی بیان و خاطرنشان کرد: «تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تعیین مدیر گروه‌های  مربوطه»، «جمع آوری مقالات و مطالب علمی دانشجویان»، «شناسایی و حمایت از ایده‌های دانشجویان خلاق و معرفی آنان به ارگان‌های ذی‌ربط و تشویق و معرفی استعدادهای درخشان به عموم دانشجویان» از دیگر اهداف این کمیته است.

حسینی در ادامه از مسئولان امور دانشجویی درخواست کرد تا بیش از پیش با این کمیته همکاری داشته باشند تا با ایجاد یک فضای مناسب شاهد رشد روز افزون دانشجویان افغانستانی استان قم در تمامی زمینه های علمی و پژوهشی باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های زیادی در این تشکل دانشجویی صورت گرفته است، برپایی غرفه‌هاى بهداشت و سلامت کمیته علمى آموزشی مجمع به مناسبت هفته بهداشت و سلامت  در دانشگاه قم در اردیبهشت ماه 95 را از فعالیت‌های صورت گرفته در این گروه بیان کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری سمینار راهکارهاى نهادینه سازى مدیریت اسلامى در جامعه اسلامى و گزارشى از گرايش‌های مدیریت در افغانستان و برگزاری کلاس مدیریت اسلامى  دانشگاه پىام نور در اردىبهشت 95 از دیگر برنامه‌های انجام شده در این تشکل دانشجویی است.

دبیر کمیته علمی و آموزشی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم مشاوره حضوری رایگان دانشجویان برق و  بر پا نمودن غرفه‌هاى پزشکى، کشاورزى و رباتیک در اولین جشنواره میله گل سرخ استان قم در فرودین ماه 95 را از جمله کارهای صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار