مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سرانه مصرف 7 کیلو گرمی آبریان در استان همدان خبر داد.

افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی دولو با تأکید بر اینکه در سال گذشته 5 هزار و 26 تن مجموع تولیدات انواع آبزیان در استان همدان بوده است که در این بین 3 هزار و 155 تن ماهی سردآبی و قزل آلا و بقیه گرم آبی و انواع کپور ماهی هستند افزود: با شناسایی پتانسیل های جدید در بخش شیلات تولید 5200 تن ماهی را در سال 95 هدف گزاری کردیم.

مدیر امور شیلات استان همدان خاطر نشان کرد: در راستای افزایش مصرف ماهی در بین خانوار های استان، کلاس های متعددی با همکاری 9 شرکت فنی مهندسی در دو بخش افزایش طبخ و مصرف آبزیان و همچنین آموزش آبزی پروران و سرمایه گذاری در بخش شیلات برگزار می شود.

دولو با اشاره به اینکه پروژه اجرای مکانیزاسیون در حال پیگیری است یادآور شد: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به منظور افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش هزینه های ثابت، افزایش در آمد، صرفه جویی در مصرف زمین، کاهش نیاز آبی و افزایش ایمنی کار است.

وی با تاکید بر اینکه آبزی پروری مصرف آب نیست، استفاده بهینه از آب است تصریح کرد: استخرهای دو منظوره یکی از به صرفه ترین و مطمئن ترین راهکار ها در راستای کشاورزی و تولید آبزیان هستند.

وی در پایان افزود: 1200 نفر به صورت مستقیم و بیش از 5000 نفر به صورت غیر مستقیم در پرورش آبزیان فعالیت می کنند.

42 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان همدان مشغول به کار هستند که در قالب مشاغل خانگی، کارگاهی و مزرعه ای فعالیت داشته و 3 میلیون و 820 هزار قطعه ماهی زینتی تولید کردند.

انتهای پیام/ ص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار