همزمان با دهه کرامت چندین طرح در مناطق حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهردارمشهد در مراسم بهره برداری از این طرح هاگفت: 4 ایستگاه آتش نشانی، 144 مسجد، 70مجموعه افتتاح 365 طرح در مناطق حاشیه شهر مشهدورزشی، 8 بازار ارزاق عمومی، 56 بوستان و 120 پایگاه مقاومت بسیج از جمله طرح های به بهره برداری رسیده در مناطق حاشیه شهر مشهد است .

سید صولت مرتضوی افزود: این طرحها برای یک میلیون و200هزار حاشیه نشین شهر مشهد با اعتبار یک هزار و360 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی گفت: این طرحها در دو سال گذشته با همکاری سپاه امام رضا وشهرداری مشهد برای محرومیت زدائی در مناطق حاشیه ای مشهد اجرا شده است .

مرتضوی افزود:از365 طرح به بهره برداری رسیده 18 طرح متعلق به شهرداری با یک هزارو 110 میلیارد ریال و مابقی طرحهای سپاه با اعتبار 250 میلیارد ریال است .

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در مراسم بهره برداری از این طرح هاگفت :با بهره برداری از این طرح ها حوزه‌های مقاومت به بیش از دو برابر در حاشیه شهر افزایش یافته و الزام است در هر مسجد دو پایگاه خواهران و دو پایگاه براداران شکل گیرد که بدین ترتیب 800 پایگاه شکل گرفته است.

، سردار یعقوب‌علی نجاتیافزود: عمده مهاجرت در حاشیه شهر به دلیل ارزان بودن مسکن صورت گرفته و سبب شده یک میلیون و 200 هزار نفر به صورت متراکم در این مناطق ساکن شده و فرهنگهای مختلفی به وجود آید.

وی نامتجانسی فرهنگ‌ها را زمینه‌ای برای بروز برخی ناهماهنگی‌ها عنوان کرد و گفت: به دلیل ضعف دستگاه‌های حاکمیتی و کارکرد آنها در این بخش شهر است و برای جبران این نقیصه حضور گسترده بسیج در این مناطق برای پرداخت به وظایف و هدایت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه 6 ناحیه مقاومت طی دو سال راه‌اندازی شده، خاطر نشان کرد: حوزه‌های مقاومت به بیش از دو برابر در حاشیه شهر افزایش یافته و الزام است در هر مسجد دو پایگاه خواهران و دو پایگاه براداران شکل گیرد که بدین ترتیب 800 پایگاه شکل گرفته است.

نجاتی با اشاره به احداث سوله‌های ورزشی، استخر و... در مناطق حاشیه شهر، عنوان کرد: مظاهر نامناسب و جلوه‌های بد اهالی حاشیه شهر را رنج می‌داد و در شان مشهد نبود. محله‌هایی چون اسماعیل‌آباد، کال دروی، قلعه ساختمان و... لکه‌هایی بود که معتادان حضور داشتند و پاک‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر بهداشت و درمان در حاشیه شهر جدی است، گفت: با عنایت به جامعه بسیح پزشکی کار را شروع کردیم و فعالیت‌هایی تحت عنوان اردوها شکل گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: پرشکان را در خانه‌های افراد نیازمند برای ویزیت بیمارن ببینیم.

در مراسم بهره برداری از این طرحها آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالم تشیع، علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت السلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، شهردار مشهد، فرمانده سپاه امام رضا و جمعی از مدیران ارشد استان ومردم حضور داشتند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.