همزمان با دهۀ کرامت، چندین نمایشگاهی با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با آغاز دهۀ کرامت، نمایشگاهی از کتب خطی، چاپ‌سنگی و چاپی، با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان مطهر ایشان و همچنین نمایشگاهی از تابلو‌های اسناد و ضریح‌های مطهر امام رضا علیه‌السلام در کتابخانه مرکزی آستان قدس دایر شده است.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: این اقلام از منابع موجود در کتابخانه است که در آن‌ها به زندگانی، سیره، سخنان، معجزات و کرامات امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسین بن موسی الکاظم و حضرت شاهچراغ پرداخته شده است.

محمدجواد قوی منابع نمایشگاهی را شامل بیش از 20 کتاب خطی و چاپ‌سنگی، و افزون بر 300 جلد کتاب چاپی ذکر کرد و افزود: آثار برگزیدۀ جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در چندین سال گذشته نیز در این میان در معرض دید عموم قرار دارد.

وی از برگزاری نمایشگاهی از تصاویر ضریح‌های مطهر رضوی و اسناد آن‌ها در طول تاریخ خبر داد و گفت: این تابلوها، تصاویری از ساخت و تعویض ضریح‌های مطهر اول تا پنجم امام رضا (ع) را نیز به نمایش گذاشته است.

قوی به برگزاری مسابقه‌ای با نام «کتابی که خوانده‌ام» برای نخستین بار اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه طرحی تابستانی است که همزمان باآغاز دهۀ کرامت، شروع به کار کرده و علاوه بر کتابخانه مرکزی، سایر کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد را نیز شامل می‌شود.

وی این طرح را ویژۀ اعضاء خواند و تصریح کرد: در این طرح، اعضا بهترین کتابی را که مطالعه کرده‌اند از طریق دریافت و تکمیل فرم‌های مربوط، معرفی و مطالعۀ آن را به دیگران توصیه می‌کنند. قوی 31 شهریور ماه را آخرین مهلت تحویل و یا ارسال فرم‌ها ذکرکرد و خاطرنشان نمود: به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأکید کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت نمایشگاه‌هایی مشابه با کتابخانه مرکزی در سایر کتابخانه‌های وابسته نیز دایر است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.