رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سنگ‌های قیمتی تبدیل به نماد فرهنگی مشهد می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید فاطمی ارفع افزود: با توجه به اینکه استفاده از سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه و عقیق از طرف دین اسلام مورد تأکید است می‌توان آنها را تبدیل به نماد فرهنگی مشهد کرد.
وی اظهار داشت: سنگ‌های قیمتی می‌تواند در این حوزه گزینه بسیار مناسبی باشد
.
فاطمی ارفع ادامه داد: از دیرباز رسم بر این بوده که ایرانی‌ها ادعیه مختلف را روی سنگ‌های قیمتی حکاکی کرده و از آنها استفاده به عنوان زینت استفاده می‌کردند و به علت نزدیک بودن آن سنگ به آنها مدام دعا و مفاهیم آن در ذهن افراد تداعی می‌شد
.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در تعداد زیادی از احادیثی که از ائمه نقل شده به ویژگی‌های سنگ‌های مختلف اشاره شده و مسلمانان نیز به استفاده از آنها اهتمام دارند
.
فاطمی ارفع بیان کرد: انتخاب مشهد به عنوان شهر گوهرسنگ‌های قیمتی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند به ترویج استفاده از این ادعیه و سنگ‌ها بسیار کمک کند به ویژه اینکه تعداد زیادی از زائران به دنبال خرید این محصولات در مشهد نیز هستند
.
وی با بیان اینکه باید بتوان با انجام اقدامات ساماندهی شده به تدریج سنگ‌ها را به عنوان یک سوغات فرهنگی برای مشهد جایگزین کرد، افزود: افزایش ظرفیت تولید در این حوزه با استفاده از علم روز می‌تواند در این بخش مساعدت زیادی داشته باشد
.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه به طور خود به خودی مردم انتظار درج احادیث و ادعیه را بر روی سنگ‌های زینتی دارند و می‌توان از این فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی بهره برد
.
فاطمی ارفع با تأکید بر نیاز بسیار بالای خراسان رضوی به اشتغال‌زایی، بیان کرد: این حوزه زمینه اشتغال مناسبی را ایجاد می‌کند و می‌توان از فرصت آن برای به کار گماردن جوانان کمک کرد که به نوعی در انتهای مسیر خود به کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری نیز کمک می‌کند
.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.