رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی:

امحاء میوه ها قبل از نوروز 95 در راستای منویات رهبری بود/ نمی توان تمام اموال قاچاق را آتش زد

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امحاء چندین تن میوه در آستانه نوروز 95 را در راستای منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نمی‌توان همه اموال قاچاق را آتش زد چرا که نیاز به حکم قطعی قضایی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امین دلیری در جریان امضا تفاهمنامه جهت همکاری با هلال احمر گفت: سازمان ما یکسری امکانات دارد که از طریق مجاری مختلف به دستش رسیده است.

وی ادامه داد: قانون این حق را به ما داده تا این اموال را تعیین تکلیف کنیم که یکی از آنها فروش اموال است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کالاهای در اختیار این سازمان را در 2 دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول اموال سریع الفساد هستند که نیازمند تعیین تکلیف سریع و توزیع فوری هستند و دسته دوم اموالی که فساد سریع در انتظار آنها نیست.

وی ادامه داد: در جلسات مختلف با دولت و مطابف بندهای 50 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 3 اختیار امحاء صادرات و فروش اموال قاچاق به ما داده شده است که تاکنون در زمینه صادرات موردی نداشته ایم.

دلیری در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آتش زدن اموال قاچاق گفت: رهبری اگر صحبتی کنند و یا یادداشتی دهند، در حکم قانون است و باید اجرا شود اما ما نمی‌توانیم تمام اموال را آتش بزنیم چرا که مالکان حکم استرداد می‌گیرند و مجبور می شویم مال یا وجه آن را بازگردانیم.

وی ادامه داد: برای آتش زدن اموال قاچاق نیاز به حکم قطعی قضایی است ضمن اینکه در آستانه نوروز 95 که اقدام به امحاء میوه ها کردیم، برخی به ما انتقاد داشتند که این اقلام را میان نیازمندان توزیع کنیم در صورتی که این اقدام در جهت اجرای فرمایشات رهبری بود.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: اکنون نیز اگر اقلام خوراکی را امحا کنیم شاید به ما انتقاد کنند که چرا به نیازمندان ندادید و به همین منظور قراردادی با هلال احمر منعقد شد تا اقلام را به آنها بفروشیم.

وی در خصوص مبلغ فروش این اقلام گفت: قانون به ما این اختیار را نداده که مجانی اقلام را واگذار کنیم اما تا جایی که می‌توانیم در قیمت به هلال احمر تخفیف می‌دهیم.

دلیری در مورد همکاری با سایر دستگاه‌ها مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز گفت: تفاهمنامه ای با آنها به امضا نرسانده ایم ولی مراجعات و درخواست ها را اجابت کرده ایم.

وی میزان کشفیات کالای قاچاق در سال 92 را 25 میلیارد دلار دانست و گفت: این میزان در سال 94 به 14.5 میلیارد کاهش یافته است ضمن اینکه تنها 90 میلیون دلار ان به سازمان ما تحویل داده شده است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منویات رهبری در خصوص آتش زدن اموال قاچاق اشاره رد و گفت: منظور ایشان باندهای قاچاق سازمان یافته است که با کشتی و لنج قاچاق می‌کنند نه یک کوله پشتی کوچک.

وی افزود: ضمن اینکه در موضوع امحاء باید همه سازمان ها همکاری کنند تا قاچاقچی نتواند حکم استرداد بگیرد.

دلیری از افزایش میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال 95 خبر داد و گفت: این حجم بسیار زیاد شده است بطوریکه در عملیات 70 کامیون در تهران کشف شد.

وی در پایان به راه اندازی سیتم تبادل یکپارچه اطلاعات اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت بزودی در هرمزگان اجرایی می‌شود و بند، گمرک، ناجا و ما به ان متصل می‌شویم و برای هر محموله کد رهگیری صادر می‌شود تا پلیس بتواند محموله های فاقد کد رهگیری را مصادره کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار