فتاح مطرح کرد:

پول ساختمان سوهانک به صندوق قرض الحسنه واریز می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در صورتی که ساختمان سوهانک فروخته شود، مبلغ آن به عنوان پشتوانه مالی صندوق قرض‌الحسنه امداد و ولایت اضافه می‌شود.

مبلغ حاصل از فروش ساختمان سوهانک به صندوق قرض‌الحسنه امداد اعطا می شود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگار جوان؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت که امروز (یک شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: جای یک صندوق در کمیته امداد خالی بود، چرا که ثواب قرض‌الحسنه از سایر انفاقات بیشتر است و این فضا برای مردم در امداد وجود نداشت.

وی افزود: مردم سالانه بیش از 2میلیارد تومان به کمیته امداد کمک می‌کنند و این کمک‌ها به اصطلاح یکبار مصرف بودند، اما قرض‌الحسنه بارها می‌چرخد، ثوابش بیش از این است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد:‌ برای ایجاد این صندوق قرض‌الحسنه بانک مرکزی بر اساس چارچوب، اساس‌‌نامه مشخص به ما مجوز اعطا کرد، به طوریکه تمام شعبه‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مورد تایید کارشناسی و در هر جای کشور قابل استفاده است.

فتاح اظهار داشت: تاسیس این صندوق این امکان را برای کمیته امداد و همچنین مردم فراهم کرد تا از انفاقات مردم به عنوان قرض‌الحسنه استفاده کنیم، همچنین در چند روز اخیر خیران در این صندوق‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما حقیقتاً در هیئت امنا به مفهوم واقعی قرض‌الحسنه عمل می‌کنیم، تاکید کرد: در این صندوق ما به صورت تبلیغاتی و یا اهدای جایزه عمل نمی‌کنیم، بلکه هدف تنها ثواب است و تلاش می‌کنیم، هزینه کارمزد را به شدت پایین آوریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سقف وام کارگشایی برای نیازمندان و مددجویان تا 5میلیون تومان است گفت: در نظر داریم تعداد افرادی را که به آنها وام تعلق  می‌گیرد را افزایش دهیم و ما اطمینان می‌دهیم که سپرده‌های این صندوق برای رفع نیاز محرومان استفاده می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: حداقل آورده ما در صندوق بیش از هزار میلیارد تومان است اما امیدواریم به زودی این مبلغ افزایش یابد.

فتاح با اشاره به اخذ مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر 36 شعبه از این صندوق فعالیت می‌کنند، اما توافق اولیه ما در 50 شعبه بود، صندوق امداد ولایت در تمام شهرستان‌ها دارای شعبه است و تمام نیروی انسانی و اماکن صندوق توسط کمیته امداد تامین شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌ امیدوارم به برکت صندوق قرض‌الحسنه ولایت این صندوق، برطرف کننده بسیاری از مشکلات مردم و نیازمندان باشد و اگر ساختمان سوهانک با قیمت خوبی فروخته شود، به عنوان پشتوانه مالی صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت اضافه می‌شود.

* در صورت افزایش سپرده‌های خیران بانک قر‌ض‌الحسنه ایجاد می شود

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای تاسیس و راه‌اندازی این صندوق، بانک مرکزی با بررسی همه جوانب مجوز لازم و رسمی را به این نهاد اعطا کرد.

وی در خصوص اعطای وام به افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد، افزود: مبلغ 5 میلیون تومان سقف وام کارگشایی برای مددجویان است و در صورتی که سپرده‌های این صندوق افزایش یابد، با هماهنگی هیئت امنا مبلغ وام افزایش پیدا می کند.

فتاح تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم اعطای وام توسط این صندوق نسبت به صندوق‌های دیگر این است که روند ارائه وام، آسان است و برای بازپرداخت وام‌ها نیز در چارچوب صندوق رسمی و تحت نظر بانک مرکزی عمل می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت 100میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه سپرده‌گذرای کرده‌ایم و تعهدات اهدای وام ما تابع ضوابط بانک مرکزی و منبع اصلی صندوق قرض‌الحسنه سپرده‌های مردم است.

فتاح اظهار داشت: سپرده‌گذاران می‌توانند فرد وام گیرنده را خودشان معرفی کنند و یا بر اساس اعتمادی که به کمیته امداد دارند، این کار را به این نهاد واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب صندوق دوره‌ انتقالی وجود دارد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به سپرده‌گذاران این صندوق دفترچه می‌دهد نه دست چک، امیدواریم با افزایش سپرده‌ها در آینده‌ای نزدیک این صندوق به بانک قرض‌الحسنه تبدیل شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان گفت: 36شعبه رسمی تا آبان ماه سال جاری تکمیل می‌شوند و در صورت نیاز طبق ضوابط بانک مرکزی این شعبات افزایش پیدا می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار