مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: رسانه ها برای رفع برخی شبهه های موجود در زمینه نحوه هزینه شدن وجوهات بقاع متبرکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست خبری افزود: از 40 درصد وجوهات هر بقعه متبرکه برای عمران و آبادانی آن، 30 درصد برای مدیریت آن، تامین هزینه های جاری و خدمات رسانی به زائران، 20 درصد برای انجام امور فرهنگی در آن و 10 درصد نیز پس از واریز به حساب خزانه برای اجرای انواع فعالیت های مذهبی در کشور هزینه خواهد شد و نظارت دقیق و اصولی نیز بر نحوه هزینه شدن این وجوهات می شود.

وی بیان کرد: 265 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال این استان نیز حدود 30 درصد جمعیت 700 هزار نفری استان سادات هستند.

جنتی پور با اشاره به اینکه حرم امامزادگان پناهگاه ملت ایران است، اظهار کرد: بقاع متبرکه جایگاه خاصی بین مردم صددرصد شیعه کهگیلویه و بویراحمد دارند.

وی عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) برای ترویج دین مبین اسلام، هدایت مردم و حفظ کرامت انسانی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و باید یاد و نام آنان نیز همواره گرامی داشته شود.

جنتی پور ابراز داشت: وجود حرم امامزادگان در نقاط مختلف کشور آثار و برکات متعدد مادی و معنوی دارد و این امر مهم نیز بر هیچ فردی پوشیده نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: دشمنان به تازگی و در فضای مجازی بر روی تضعیف ارزش ها و باورهای دینی مردم و تخریب اعتقادات آنان نسبت به امامزادگان تمرکز کرده اند که باید بیش از پیش در این زمینه هوشیار و آگاه بود.

جنتی پور با تبریک آغاز دهه کرامت، گفت: در دهه کرامت امسال همایش هایی برای تجلیل از مقام امامزادگان در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد و با سخنرانی ائمه جمعه استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: همایش امامزاده سید محمد (ع) سی سخت ساعت 21 شب 19 مرداد، امامزادگان سید ابراهیم و سید اسدالله (ع) بهمئی ساعت 16 عصر 20 مرداد، امامزاده سید محمد (ع) سرابیز باشت ساعت 21 شب 23 مرداد، امامزاده عبدالله (ع) بویراحمد ساعت 21
شب 24 مرداد، امامزاده میرسالار (ع) کهگیلویه ساعت 9 صبح 24 مرداد، امامزاده جعفر (ع) گچساران ساعت 21 شب 24 مرداد و امامزاده بی بی رشیده (س) چرام نیز ساعت 10 صبح 20 مرداد برگزار خواهند شد.

جنتی پور اظهار کرد: همایش استانی تجلیل از مقام امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد نیز ساعت 9 صبح 18 مردادماه امسال در حرم امامزاده مختار (ع) یاسوج برگزار می شود.

وی با تبریک روز خبرنگار، عنوان کرد: رسالت مهم خبرنگاران روشنگری و تنویر افکار عمومی نسبت به واقعیت های جامعه است.

جنتی پور ابراز داشت: ملاک کار خبرنگاران در راستای کمک به سازندگی و بالندگی جامعه و بیان نقاط ضعف مسئولان اجرایی به همراه نقد سازنده و بدون غرض ورزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید صداقت مهمترین اصل در کار خبرنگاری باشد و اخبار نیز از منابع آگاه تهیه شوند.

جنتی پور گفت: سه ماموریت مهم اوقاف و امور خیریه شامل حوزه های بقاع متبرکه، موقوفات و امور قرآنی است.

وی بیان کرد: خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد قشرهای مختلف مردم این استان را به وقف جمعی ترغیب کنند زیرا هر فردی می تواند در حد توان خود نیز وقف کند و لازم نیست که متمکن باشد.

جنتی پور اظهار کرد: وقف سنت حسنه، صدقه جاریه، احسان ماندگار و میراث جاودان بوده و شامل دو نوع عام و خاص است.

وی عنوان کرد: موقوفات قابل تغییر، تبدیل و یا واگذاری نیستند و باید این موضوع مهم از سوی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.