استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال بودن 250 پروژه در حوزه راه گفت: احداث راه‌آهن یاسوج-اقلید از نیازهای اساسی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران به پروژه‌های راه استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 250 پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی و ساختمان‌های اداری با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد در استان در حال احداث است و این پروژه‌ها هم فعال هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح ملی جاده پاتاوه- دهدشت، چهار خطه یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان، پل سوم و چهارم بشار، کمربندی یاسوج به سی‌سخت، یاسوج به دوگنبدان و باشت و دوگنبدان به دهدشت از طرح‌های مهم حوزه راه استان است.

وی افزایش تعداد پروازهای استان از یک پرواز در هفته به 6 پرواز را از اقدامات مهم حوزه راه استان دانست و ادامه داد: افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه استان از اقدامات شاخص صورت گرفته است.

استاندار اضافه کرد: در زمینه راه‌های اصلی باید 593 کیلومتر راه احداث شود که تاکنون 516 کیلومتر احداث شده و 88 درصد برنامه مورد نظر عملیاتی شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحقق یک هزار و 300 درصدی آسفالت روستایی، ساخت بیش از 50 کیلومتر بزرگراه و صدها طرح راهسازی از جمله اقدامات صورت گرفته برای توسعه راه‌های استان است.

خادمی اضافه کرد: قبل از شروع به کار دولت یازدهم 43 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد اما در سه سال اخیر بیش از 50 کیلومتر بزرگراه احداث و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.

استاندار تصریح کرد: تلاش ما احداث 98 کیلومتر بزرگراه در استان است که در حال حاضر 93 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد و 5 کیلومتر دیگر به هدف تعیین شده می‌رسیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و 940 کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان صورت گرفته است که قرار بود 2 هزار و 168 کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شود و حدود 90 درصد این طرح محقق شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث راه‌آهن یاسوج-اقلید یکی از نیازهای اساسی استان بوده که حدود 23 کیلومتر آن به مناقصه رفته و عملیات اجرایی آن از سمت اقلید هم آغاز شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.