تدوین سند محصولات دانش بنیان دریایی

دبیر کارگروه برنامه ریزی و مطالعات ستاد توسعه فناوری معاونت علمی گفت: سند محصولات دانش بنیان دریایی با هدف استفاده از تمام ظرفیت های راه دریا تدوین شد.

اکبر محمدی دبیر کارگروه برنامه ریزی و مطالعات ستاد توسعه فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تهیه شناسنامه نقشه راه فناوری های دریایی کشور اظهار داشت: نقشه راه فناوری گروهی از خبرگان را گرد هم می آورد تا چارچوبی را برای سازماندهی و ایجاد اطلاعاتی در زمینه برنامه ریزی برای فناوری های کلیدی ایجاد کنند و به نحوی شناسنامه ایی برای هر یک از محصولات دریایی مشخص شود. 

وی ادامه داد: با توجه به نحوه شکل‌گیری و مسیر رشد این صنعت در کشورهای صاحب نام، باید بطور جدی به رفع مشکلات مرتبط با آن در بخش برنامه‌ریزی، امکانات، انتقال فناوری و دیگر موارد پرداخت. 

محمدی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری از سال 93 آغاز شده است ، گفت: یکی از برنامه هایی که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از ابتدای سال ۱۳۹۳ در دستور کار خود قرار داد تدوین نقشه راه فناوری های دریایی بوده است و سعی بر آن بود تا محرک اصلی تهیه این نقشه راه سازمان ها و ارگانهای دریایی باشند تا با شناسایی نیاز صنعت به تهیه و تدین این نقشه راه بپردازند.

وی عنوان کرد: پس از دسته بندی فناوری ها، بایستی فناوری های هر حوزه اولویت بندی شده و زمان بندی دستیابی به آنها تعیین شود که در این مرحله دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی با بررسی مقالات بهترین طرح ها را اجرا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار