در چهار ماهه اول سالجاری حدود 7 تن مواد غذایی و آشامیدنی و تقلبی غیر قابل مصرف در شهرستان مهاباد کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیزاده آذر گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و ادارات نظارت بر اماکن عمومی،صنعت ،معدن و تجارت،تعزیرات حکومتی،دامپزشکی به منظورحفظ سلامت شهروندان و مسافران ، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در ‏سطح عرضه، رعایت بهداشت آب و ‏پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا،در سطح شهرستان در طول چهار ماهه گذشته انجام شده و ادامه دارد.

وی اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح ، کنترل بهداشتی کلیه مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی ، نظافت عمومی اماکن و کنترل بهداشتی مراکز و اماکن بین راهی می باشد.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد: این بازدیدها از ساعت ۸صبح تا 8 شب با حضور 22 بازرس به مدت 115 روز و با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی،نظارت بر اماکن ، شهرداری ، دامپزشکی ، بازرسی اصناف ، صنعت و معدن و تجارت ، گردشگری و بیش از 11000 نفر ساعت در راستای حفظ سلامت و ارتقاء وضعیت بهداشتی مسافران انجام شده و همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در طول این مدت حداقل یکبار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: از مراکز حساسی از جمله رستورانها ،اغذیه فروشیها ، شیرینی و آجیل فروشیها و اماکن عمومی حساس به ویژه مهمانسراها ، هتلها ، مسافرخانه ها ، زائرسراها ، پارکها ، محل های اسکان موقت مسافرین و ... با تأکید بر رعایت بهداشت فردی ، بهداشت ابزار کار بازدید به عمل می آید.

دکتر علیزاده آذر گفت: در 4 ماه گذشته 7 تن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد شده و غیر قابل مصرف به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط ، انجام 130مورد بازدید از تأسیات تامین و توزیع آب،8 مورد بازدید از سیستم دفع فاضلاب،صدور 1613 مورد کارت بهداشتی ،19617 مورد کلرسنجی انجام گرفته است.

وی از شهروندان و مسافرین خواست با تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد(42442250) و یا با سامانه تلفن رایگان 190 تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی و نظارت را انجام دهند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.