13 مورد ظغیان بهداشتی مربوط به آب و مواد غذایی در بوکان به موقع شناسایی و کنترل شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحیم ایزد مهر کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت گفت: با عنایت به فصل گرما و لزوم تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در جهت کنترل طغیان بیماریهای منتقله از آب و غذا ضمن کشف و شناسایی 13 مورد طغیان اقدامات مداخله ای به منظور رفع عوامل خطر صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات تشدیدی در حوزه های آموزش و اطلاع رسانی، هماهنگی های درون و برون بخشی، برنامه های مرتبط با کنترل کیفی، نظارت بر مراکز و اماکن هدف صورت گرفته است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت ادامه داد: در همین راستا 21 هزار و 336 مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی در حوزه شهری و روستایی، 705 مورد نمونه برداری میکروبی و 6022 مورد بازدید از مراکز و اماکن صورت گرفته و تعداد 3 واحد به دلیل تخلفات بهداتشی پلمپ شد.

ایزد مهر از همه همشهریان خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده در فصل تابستان از موادغذایی استفاده کنند که به روش بهداشتی تهیه شده‌اند چون بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک در این فصل رشد می‌کنند و از طریق آب و غذای آلوده به بدن وارد می‌شوند و اغلب عامل بروز بیماری‌های خطرناکی هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کنترل ، طغیان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.