طرح‌های ساماندهی تخلیه نخاله‌های شهری و پاکسازی معابر در سطح شهر اهواز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: طرح ساماندهی نخاله‌های شهری اهواز از ابتدای هفته جاری آغاز شده و به مدت سه ماه اجرا خواهد شد. در این طرح دو محل جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده و کلیه نخاله‌های ساختمانی تنها در این محل‌ها تخلیه می‌شود.

علیرضا حلاج اظهار کرد: مناطق شهری اهواز نیز موظف شده‌اند ‌در محل‌های غیرمجازی که معمولا نخاله‌ها تخلیه می‌شوند، کانکس‌هایی جهت نظارت و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز مستقر کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت:‌ از این پس خودروهای حمل نخاله ساختمانی موظف هستند جهت برقراری نظم شهری تنها در دو محل مشخص‌شده نخاله‌ها را تخلیه کنند و تخلیه در هر نقطه دیگری از شهر ممنوع است.

حلاج ادامه داد: محل‌های مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی تعیین شده در انتهای بلوار دعبل در منطقه هشت شهرداری و محل دوم نیز پس از سکوی زباله ملاشیه است. ‌در این خصوص به سازمان موتوری شهرداری و پیمانکاران اطلاع‌رسانی شده است و سازمان موتوری شهرداری مجری این طرح خواهد بود.

وی اظهار کرد:‌ همچنین با پیگیری‌های انجام شده حکمی از سوی دادستانی در اختیار مدیریت پیشگیری شهرداری قرار داده شده که طبق آن هر خودرویی که در محل‌های غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی را تخلیه کند، توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

معاون خدمات شهری اهواز عنوان کرد:‌ امیدوار هستیم با اجرای این طرح و پس از سه ماه شاهد ساماندهی کامل نخاله‌های شهری در اهواز باشیم.

حلاج همچنین به طرح ساماندهی و پاکسازی معابر شهری اشاره کرد و گفت:‌ طبق این طرح قرار است تمام معابر شهری که به دلیل قرارگیری مصالح ساختمانی مسدود شده‌اند، پاکسازی شوند. طبق حکم قضایی به تمام پروژه‌های ساختمانی و مالکینی که به دلیل انجام عملیات ساختمانی موجب انسداد معابر شده‌اند، اخطاریه داده خواهد شد و در صورت عدم رفع انسداد به دادگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ طبق قانون مجریان پروژه‌های ساختمانی موظف هستند که محدوده ساختمانی خود را مشخص و کارگاه خود را محدود کنند. به پروژه‌های ساختمانی اجازه داده شده که از یک‌سوم پیاده رو استفاده کنند ولی در صورت مشاهده استفاده بیش از اندازه قانونی از پیاده‌رو، با حکم قضایی با پیمانکاران برخورد خواهد شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار