رئیس نهضت سوادآموزی دزفول از وجود تعداد سه هزار نفر بی سواد مطلق بین سنین 10 تا 49 سال دراین شهرستان خبرداد.

شناسایی افرادبی سواددردزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز علیرضا شیرین صحرایی افزود:طبق سرشماری سال 90 میزان 7 درصد جمعیت شهرستان دزفول بیسواد و یا کم سواد هستند که بیشتر این افراد در مناطق روستایی،حاشیه ای و عشایری سکونت دارند.

 رئیس نهضت سواداموزی شهرستان دزفول اظهار کرد:پارسال از تعداد1هزار و 800 بیسواد شناسایی شده در دزفول با تلاش و پیگیری همکاران حدود 75 درصد آنان در دوره های مختلف سواد آموزی شرکت کردند.

شیرین صحرایی گفت:امسال نیز سهمیه شهرستان دزفول برای باسواد کردن افراد بیسواد تعداد 2 هزار و100 نفر می باشد که از این تعداد 1 هزار و 100 نفر در دوره اول سوادآموزی،700 نفر در دوره انتقال و 300 نفر در دوره تحکیم می باشند.
 
وی بیان کرد:برای تحقق سهمیه اختصاص داده شده به دزفول و باسوادی حداکثری تاکنون تبلیغات بسیاری با نصب و پخش تراکت در مناطق پرتردد شهر انجام شده و ادامه دارد.

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول تمایل نداشتن افراد بیسواد برای سواد آموزی را مشکل اصلی نهضت سوادآموزی برشمرد و گفت:باید نیاز به سوادآموزی در این افراد احساس شود و خود به دنبال کسب علم و سوادآموزی باشند.

وی با تاکید بر اینکه بیسوادی باید به عنوان یک نقص و ضعف در افراد مطرح شود تا به دنبال رفع ضعف باشندتصریح کرد:کلیه دستگاه های اجرایی ومدیران باید در این خصوص فعال باشند و به یاری سوادآموزی بشتابند. 

شیرین صحرایی گفت:در حال حاضر آموزشیار و نیروی رسمی در سوادآموزی نداریم و افرادی که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند می توانند به عنوان آموزش دهنده افراد بیسواد با نهضت سواد آموزی همکاری کنند و تعداد آموزشیاران شهرستان دزفول 300 نفر می باشد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.