نتایج بررسی ها حاکی از آن است که برترین ثروتمندان جهان، یک پنجم ثروت خود را به صورت پول نقد درآورده اند و آن را به بازار تزریق نمی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بیزنس اینسایدر، ثروتمندترین افراد جهان، در جیب های خود پول نقد نگه می دارند که حاکی از ترس آن هاست.  

براساس گزارش نهاد پژوهشی «ولث ایکس،» نقدینگی یا همان نسبت ثروت خالص این افراد به پول نقدشان، 22.2 درصد است.

این یعنی از هر 10 دلار سرمایه این افراد، 2 دلار و 22 سنت آن به صورت پول نقد است که بیشترین میزان از سال 2010 می باشد.

این گزارش، 2473 میلیاردر با مجموع ثروت 7 هزار میلیارد و 7 میلیون دلار را مورد بررسی قرار داد.

به سادگی می توان فهمید این ابرثروتمندان، چرا با خود پول نقد جابه جا می کنند. آشوب های ژئوپولتیکی، تروریسم، برکسیت و انتخابات آمریکا، باعث متزلزل تر شدن بازارهای جهانی و چشم انداز اقتصادی تاریک شده است.

ولث ایکس گزارش داد: «میلیاردرها هر جا بتوانند پول نقد برداشت می کنند زیرا بی اعتمادی اقتصادی و هزینه های بی سابقه زیاد معاملات، منجر به باد کردن پول آن ها در کیف هایشان شده است.»

عوامل دیگری هم در این پدیده دخیل هستند. در سال های 2014 و 2015، «رویدادهای نقدینگی» افزایش داشت و ابرثروتمندان، دارایی های خود را فروختند و شرکت های خود را عمومی کردند.

ولث ایکس گزارش می دهد: «فعالیت سرمایه برداری جهانی ادغام و تملک، به اوج رسید و در سال 2015 ، عواید عرضه اولیه سهام، در دومین سال متوالی، قویترین عملکرد را از انتهای رکود جهانی به معرض نمایش گذاشت. وقتی ارزش گذاری برابری به سطح جذاب تری برسد، ما انتظار حرکت به سمت بازگشت نقدینگی به معاملات را داریم.»

به زبان ساده تر، ابرثروتمندان در سال های اخیر، با فروش دارایی های خود، قدری پول نقد به دست آورده اند و از قرار دادن دوباره آن در بازار، خودداری می کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار