قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: داشتن شجاعت و صداقت در قلم را مسئولیت و رسالت سنگین خبرنگاران است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مرتضی بختیاری در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس، با گرامیداشت 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار به تبیین وظایف اصحاب رسانه پرداخت و گفت: روز خبرنگار در تقویم انقلاب اسلامی یادآور خاطره‌ رشادت‌ها و فداکاری‌های انسان هایی است که در عرصه قلم و بصیرت تلاش کردند و در راستای بالا بردن سطح آگاهی و اندیشه‌ مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان قلم در قبال جامعه اسلامی مسئول هستند، تصریح کرد: اهالی قلم و اندیشه در نظام اسلامی در قبال حوادث و رخدادهایی که برای این نظام رخ می دهد، مسئول هستند و باید همواره رضای خدا، قرآن، اسلام و شهدا را مدنظر داشته باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبرنگاران را به داشتن صداقت و شجاعت در قلم توصیه کرد و درباره چرایی سختی کار اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران باید از یک سو حقیقت را بگویند و نقش روشنگری خود را ایفا کنند، و از سوی دیگر مراقب باشند که حیثیت و آبروی مومنی خدشه دار نشود.

بختیاری صداقت، شفاف سازی امور و ارائه حقایق به جامعه را از وظایف خطیر اهالی رسانه دانست و ابراز کرد: صداقت و شجاعت در قلم و انتقال معضلات جامعه به مسئولان در کنار حفظ آبرو و حیثیت مردم دو مجاهدت بزرگ و سختی کار خبرنگاران است که اگر رعایت شود، اجری عظیم برای آن ها در پیشگاه خداوند ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صراحت و جدیت امیرالمومنین علی علیه السلام در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) نسبت به بیت المال و اموال عمومی حساس و در برخورد با متجاوزان و خیانت‌کاران به اموال مردم بسیار جدی بودند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بزرگترین سرمایه و پشتوانه نظام مقدس اسلامی را اعتماد عمومی خواند و گفت: امانت‌داری مسئولان اعتماد عمومی را نسبت به نظام اسلامی ارتقا می‌دهد و این بزرگترین سرمایه و پشتوانه جمهوری اسلامی است. مسئولانی که با خیانت‌های خود به این سرمایه ضربه می‌زنند در واقع به نظام اسلامی آسیب می‌رسانند و رسانه‌ها نباید در برابر آن ها سکوت کرده و بی‌تفاوت باشند.

وی عملکرد صحیح اصحاب رسانه را نیز در جلب اعتماد مردم بسیار حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: رسانه‌ها آنجا که لازم است، باید نسبت به مفسدان شفاف سازی کنند، تا جلوی فسادی بزرگتر گرفته شود و در این راه از هیچ چیز جز خداوند نباید هراس داشته باشند.

بختیاری روزنامه قدس را به دلیل وابستگی به بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) دارای ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: از روزنامه قدس به عنوان رسانه‌ای که منصوب به امام رضا(ع) است، انتظار می‌رود در راستای نشر حقایق، اخلاق و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه بکوشد و آرمان‌های انسانی و اسلامی را برای بالا بردن شمارگان خود فدا نکند. اگر اخلاق اسلامی محقق شود در پی آن شمارگان نیز افزایش خواهد یافت و خداوند وعده کمک به مؤمنان را داده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.