معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این وزارت خانه 151 برنامه با 8 راه‌کار برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین روز از برگزاری اجلاس سی و سوم میز گردی به عنوان چشم‌انداز اقتصاد آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه با حضور محمد بطحایی‌ معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ، واعظ مهدوی معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه و جمعی از فعالان در عرصه اقتصاد آموزش و پرورش به بیان وضعیت اقتصادی در نظام آموزش و پرورش تشکیل شد.

در این میز گرد بطحایی‌ معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش در سال، 56 برنامه با 8 راهکار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است گفت: می‌توان از 3 منظر اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد اولین مورد به وسیله تحقق یکی از ساحت‌های سند تحول به نام تربیت اقتصادی است دومین مورد اجرای سیاست ابلاغی‌ بند 23 اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بطحایی‌ اظهار کرد: دستیابی به فرصت‌های برابری آموزشی تنها با توجه به اقتصاد آموزشی تحقق می‌یابد و این مسئله در سراسر دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه منابع محدود است، اظهار کرد: تخصیص بهینه منابع جزو برنامه‌های اصلی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این میز گرد واعظ مهدوی با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی و شکل‌دهی به سرمایه‌ انسانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده، گفت: برای بهبود کیفیت در روابط و وضعیت جامعه باید به این مسائل توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های کشور قریب به 297 هزار میلیارد برآورد شده که صرفا با فروش نفت محقق نمی‌شود و نیازمند منابع مالی دیگری هستیم.

واعظ مهدوی یادآور شد: بهره‌گیری از درآمد‌های مالیاتی یکی از راهکار‌های کمک‌کننده برای اداره کشور است.

وی اظهار کرد: معلمان می‌توانند با تعالیم خود فرهنگ پرداخت مالیات را بین نوجوانان و جوانان نهادینه کرده تا چرخه اقتصادی کشور هدفمند به کار خود ادامه دهد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار