رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: خشکسالی‌های متوالی گناباد ۱۳۶ میلیارد ریال خسارت به تجهیزات آبفای روستایی در سال گذشته وارد نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران افزودگفت: با توجه به کاهش میانگین بارندگی در شهرستان گناباد طی سال های اخیر، برخی از روستاهای گناباد با تنش آبی مواجه شده اند و در همین راستا ۲۷ روستای گناباد با تانکر آب رسانی می شود.

وی گفت: همچنین خشکسالی های متوالی گناباد ۱۳۶ میلیارد ریال خسارت به تجهیزات آبفای روستایی در سال گذشته وارد نموده است.

ابراهیمی پروژه آب رسانی کلاته کلوخ-زیبد را یکی از بزرگترین پروژه های آب رسانی خراسان رضوی برشمرد و افزود: با بهره برداری از پروژه آب رسانی کلاته کلوخ- زیبد ۲۸ روستای گناباد از آب شرب بهره مند می شوند که هزینه انجام این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: این پروژه دارای ۲ چاه در حال برداشت و ۲ چاه رزرو می باشد و در هر ثانیه به صورت میانگین ۱۸ لیتر آب استحصال می شود و این پروژه ۱۲۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد تنش آبی در بخش کاخک را یکی از مشکلات آبفای روستایی برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی های چندساله و برداشت اضافه آب از سفره های زیرزمینی برای مصارف کشاورزی، کمبود آب در روستاهای گناباد وجود دارد به گونه ای که این بحران در بخش کاخک بسیار شدیدتر است.

ابراهیمی افزود: استفاده غیرشرب از آب در روستاها برای مصارف کشاورزی و دامداری نیز سبب بروز مشکلاتی در تامین آب روستاهای گناباد شده است.

وی فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع را یکی دیگر از مشکلات تامین آب روستایی برشمرد و اذعان کرد: طی یک سال اخیر ۲۲ کیلومتر از شبکه آب روستایی تعویض شده است و این اقدام که با همت مردم انجام شده است سهم بسزایی در کاهش هدر رفت آب و اتفاقات آب شده است.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این ۱۴۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع با بودجه ملی در حال تعویض می باشد.

ابراهیمی درخصوص مشکل مردم ریاب در خصوص آب گفت: با توجه به افزایش جمعیت روستای ریاب و نزدیکی به شهر این روستا در برخی از ساعات با کاهش فشار آب مواجه است که برای رفع این مشکل یک حلقه چاه در حال حفاری می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از روستاهای گناباد برای تامین آب در طول روز، آب در ساعات پایانی شب قطع تا ذخیره سازی آب در معادن انجام شود و مردم در طول روز با مشکلی کمبود آب مواجه نشوند.

گفتنی است در پایان نشست خبری خبرنگاران رسانه های استان و شهرستان از مجتمع آب رسانی کلاته کلوخ-زیبد و تصفیه خانه روستای کلات بازدید کردند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.