مشهد؛

توقف طرح شناسایی منشاء کانونهای فرسایش بادی گناباد

طرح شناسایی منشاء کانونهای فرسایش بادی گناباد نیازمند ۲۰۰ میلیون ریال اعتبارنیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد گفت: طرح تحقیقاتی شناسایی منشاء کانون های فرسایش بادی در این شهرستان به دلیل کمبود ۲۰۰ میلیون ریال، متوقف مانده است.

محمد جواد فیضی ا افزود: طرح تحقیقاتی مزبور که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده به دلیل کمبود اعتبار در سال جاری ادامه نیافت.

وی گفت: با توجه به مشکلات متعدد ناشی از خشکسالی های متعدد، کاهش بارندگی و وضعیت بحرانی شهرستان گناباد از نظر گسترش ریزگردها و کانونهای فرسایش بادی، بدون کار منسجم و طرح تحقیقاتی جامع و شناخت منشاء این کانونها نمی توان اقدام مطلوبی برای مقابله با آن انجام داد.

کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد افزود: به دلیل کمبود اطلاعات علمی و نبود مدارک مستند برای مقابله با ریزگرد ها در این منطقه، اجرای طرح تحقیقاتی شناسایی منشاء کانونهای فرسایش بادی از دو سال پیش آغاز شد.

فیضی گفت: نمونه برداری های نخست این طرح با همکاری استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور انجام شده و برای انجام مراحل پایانی طرح نیاز به استفاده از آزمایشگاه زمین شناسی دانشگاه تهران و دیگر فرآیندهای مورد نیاز می باشد.

وی اظهارکرد: با انجام این طرح تحقیقاتی می توان سطوح موثر در ایجاد گرد و غبار را به صورت دقیق شناسایی و منشاء ریزگردها را مشخص کرد و اقدامهای لازم برای مقابله با کانون های موثر در ایجاد ریزگردها را با هزینه کمتر و دقت بیشتر انجام داد.

کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط برای تامین اعتبار برای ادامه این طرح شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار