رئیس شورای شهر مشهدگفت: نقش رسانه ها در دنیای امروز نقشی بی بدیل و ارزشمند است که زمینه ساز پیشرفت و تکامل جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محسن هروی انتظاری در یکصدو سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در عصر حاضر افزود: نقش رسانه ها در دنیای امروز بسیار قابل توجه و ارزشمند است و رسانه ها تاثیری عمیق در ایجاد وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان دارند

وی تصریح کرد: رسانه ها نقش فعالی در تحولات اجتماعی و جامعه دارند و می توانند در شفاف سازی و مدیریت افکار اجتماعی وظیفه تعیین کننده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بین مسولان و مردم وفاق و همدلی باشد باعث پیشرفت و رشد جامعه خواهد بود، افزود: این مهم اتفاق نمی افتد مگر اینکه خبرنگاران در این زمینه فعالیت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدبا اشاره به اینکه تحقق آرمانهای کلانشهرها مدیون تلاش جهادی رسانه هاست گفت: رسانه ها و خبرنگاران باید زبان گویای جامعه و با چشمانی تیزبین عهده دار اطلاع رسانی و انعکاس صحیح اخبار در جامعه باشند.

هروی انتظاری افزود: اصحاب رسانه باید پل ارتباطی بیم مردم و مسولان باشند و با اطلاع رسانی شفاف و سازنده به این موضوع دست پیدا کنند. و همچنین مسولان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی که شعار امسال است در زمینه توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

همچنین در جلسه علنی شورای اسلامی لوح سپاس پنجمین آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و خصوصی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده بود مشهد به شهردار مشهد داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در باره اهدا این لوح سپاس گفت: این لوح سپای و عنوان مدیر تعالی گر ارتباطی برای اجرای طرح نهضت پاسخگویی مدیران در شهرداری مشهد، به سید صولت مرتضوی تعلق گرفت.

هروی انتظاری با بیان اینکه ارتباط بی واسطه شهروندان در بیان درخواست ها و انتقادات به مدیران شهری و سهولت برقراری ارتباط شهروندان با مدیران شهری از معیارهای کسب این عنوان بوده است، ادامه داد: امیدواریم مردم سالاری و توجه مدیریت شهری به مشارکت مردم در اداره شهر و پاسخگویی شایسته به شهروندان روندی ادامه دار باشد.

همچنین از مصوبات امروز مجلس اقدام عملی در راستای حل مسئله ترافیک هسته مرکزی شهر، ایجاد شبکه متصل خطوط ایمن دوچرخه سواری در مرکز شهر حداقل به میزان 60 کیلیومتر، بهره برداری از هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس( حداقل 500 دستگاه از 3000 ایستگاه) بود

از دیگر مصوبات درزمینه فعالیت ها و ماموریت های شورای شهرویژه کمیسون تلفیق در خصوص اقتصاد مقاومتی می تواند به ترویج درراستای فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی با اولویت قناعت و ساده زیستی و استفاده از تولیدات داخلی برای حداقل (یک میلیون نفر) با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت گرو های مرجع و موجود نخبگان، ترویج و ارتقاء فرهنگ شهروندی با تاکید بر اصلاح رفتارهای شهروندی و کاهش هزینه های شهری با اولویت ترافیک، پسماند و محیط زیست، جلب مشارکت مردمی برای ایجاد سرمایه اجتماعی با تاکید بر شورای اجتماعی محلات اشاره کرد.

در این جلسه نرخ تعرفه تردد مینی بوس ها مبلغ 1750000 ریال تعیین شد.

بهبود و ارتقای نظام جامع مالی شهرداری، سازمانها، شرکت ها و موسسات تابعه به نحوی کهتجمع پایگاه داده سیستم های مالی تا پایان سال 95 پنجاه درصد محقق شود. و بهینه سازی مصرف انژی دراماکن، فضاهای عمومی و ساختمانهای متعلق به شهرداری، و موسسات تابعه(آب، برق، گاز..) استفاده از فن آوری و انرژی های نوین به منظور صرفه جویی حداقل 8 درصدی در اعتبارات مربوطه نسبت به مصوب سال 95 تصویب شد.

تهیه و اجرای بسته های اقتصادی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ب مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی و مدیریت مصارف و استاندار سازی کیفی و هزینه ای لوازم اداری ساخت داخل کشور در شهرداری، سازمانهای تابعه به منظور کاهش 8 درصدی در اعتبارات نیز تصویب شد.

همچنین در این جلسه از دو جلد کتاب با عنوان های خشت های آسمانی با محتوای خلاصه گزارشی از آخرین وضعیت اجرایی زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد و نهضت ساخت 110 مسجد در مشهد رونمایی شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.