مسئولان دانشگاه آمریکایی در کابل اعلام کردند: این دانشگاه روز چهارشنبه فعالیت خود را از سرگرفته است و بعد از ربودن دو استاد این دانشگاه، شعبه‌های آن در استان‌های دیگر افغانستان باز بودند.

دانشگاه آمریکایی در کابل فعالیت خود را از سر گرفت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «شمع رو خان مسجدی» مسئول مطبوعاتی دانشگاه آمریکایی در کابل به خبرنگاران گفت که این دانشگاه فعالیت های عادی خود را مانند گذشته از سر گرفته است.

دانشگاه آمریکایی در کابل روز یکشنبه این هفته پس از ربودن دو استاد این دانشگاه از اتباع کشورهای آمریکا و استرالیا، فعالیت خود را به حال تعلیق درآورده بود.

این دو استاد دانشگاه آمریکایی در منطقه «دارالامان» یکی از امن ترین مناطق پایتخت افغانستان ربوده شدند.

شاهدان گفتند: سه فرد مسلح که لباس نظامی بر تن داشتند خودروی این دو استاد را متوقف کردند و پس از ضرب و شتم راننده، دو تبعه خارجی را با خود بردند.

هنوز سرنخی از ربایندگان این دو استاد ربوده شده به دست نیامده است و وزارت کشور افغانستان گفته که درحال پیگیری این موضوع است.

دانشگاه آمریکایی افغانستان «American University of Afghanistan» در سال ۲۰۰۶ میلادی در کابل راه اندازی شد و در اولین سال 350 تن از جوانان دختر و پسر را به عنوان دانشجو پذیرفت و در سال های بعد اعلام کرد که تمرکز خود را بیشتر بر روی جذب دانشجویان دختر قرار داده است تا آنان از عزیمت به کشورهای دیگر خودداری کنند.

این دانشگاه دارای رشته های «فناوری اطلاعات» با گرایش برنامه نویسی و امور مخابراتی، «علوم سیاسی» با گرایش روابط بین الملل و امور رهبری اداری و «مدیریت و بازرگانی» با گرایش حسابداری، بانکداری، بازاریابی، اقتصاد و مدیریت است و به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

تدریس دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می گیرد و اغلب استادان آن نیز امریکایی و شمار محدودی از آنان اروپائی و افغان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار