کرمان؛

دومین باغ مادری مرکبات در جنوب کرمان

فرماندار شهرستان جیرفت گفت::دومین باغ مادری مرکبات کشور با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از 120 میلیارد ریال در این شهرستا در حال احداث است.

دومین باغ مادری مرکبات در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران‌جوان از کرمان؛احمدامینی روش در نشست رفع موانع تولید طرح احداث دومین باغ مادری مرکبات کشور در جیرفت افزود: تولید از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که معتقدیم می تواند یکی از ارکان مقابله با رکود باشد.

وی افزود: امروز ما از آب و زمین استفاده می کنیم و محصولات متنوع کشاورزی را تولید کرده، لذا باید به سمت بالا بردن بهره وری از این منابع حرکت کنیم.

امینی روش گفت:  باید زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنیم که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گام های خوبی برداشته است

وی با اشاره به اینکه باید به سمت رقابت با سایر تولید کنندگان تولید محصولات کشاورزی حرکت کنیم ،گفت: یکی از راه های رقابت تولید بذر و نهال مناسب و ارگانیک است که امروز نیاز منطقه جنوب کرمان و بویژه شهرستان جیرفت می باشد.

وی گفت: تولید نهال به روز و مقاوم با بیماری ها می تواند رونق بخش باغات مرکبات منطقه شود و از طرفی زمینه ایجاد رقابت با تولید کنندگان خارجی را فراهم می کند.

امینی روش با بیان اینکه تولید نهال ارگانیک و مقاوم با بیماری های منطقه نیاز ضروزی است،عنوان‌کرد: برای برطرف کردن مشکلات و موانع احداث باغ مادری و تولید نهال مرکبات اولویت دستگاه های اجرایی بویژه سازمان جهادکشاورزی و آب منطقه ای می باشد.

امینی روش با اشاره به پرداخت تسهیلات دولت در این راستاگفت: همه دستگاه های اجرایی پای کار هستند لذا سرمایه گذاران واقعی می توانند با مراجعه به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان از این تسهیلات بهره مند شوند.
برچسب ها: مرکبات ، صادرات ، جیرفت ، نهال ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار