خبرنگاران هندیجان تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی در جلسه شورای اداری از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان هندیجان تجلیل شد.

در این مراسم که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، ابتدا امام جمعه شهرستان ضمن تبریک روز خبرنگار، به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی در جهت حل مشکلات  اصحاب رسانه شهرستان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی شمیل پور، نداشتن بیمه، نداشتن حامی و نداشتن مکانی برای محل دفتر خبرنگاران را از مشکلات پیش روی این اقشار دانست.

وی از خبرنگاران خواست امانت داری و عدالت را در جهت اطلاع رسانی مدنطر قرار دهند و از بعضی مسئولان بی جهت تعریف و تمجید صورت نگیرد.

سرپرست فرمانداری هندیجان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار، همچنین دهه کرامت از خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد.

سید مهران رفیعی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری را بر عهده دارند گفت: همه ساله خبرنگاران زیادی چه در ایران و سراسر دنیا به جهت اطلاع رسانی و خبررسانی کشته، مجروح شده و مورد توهین قرار می گیرند، پس حرفه خبرنگاری کار بسیار خطرناک و حساسی است.

وی افزود: من کار خود را در وزارت کشور با خبرنگاری شروع کردم و بعضی چیزها را لمس کرده ام و می دانم وقتی در یک جلسه از حضور خبرنگار ممانعت به عمل می آید و یا به وی توهین می شود چه فشاری به خبرنگار وارد می شود.

سرپرست فرمانداری هندیجان در خصوص مشکلات این قشر نیز گفت: خبرنگاران با مشکلات کاری، اقتصادی، نداشتن بیمه خبرنگاری که کم و بیش از آنها اطلاع داریم روبه رو هستند و برای برطرف کردن آنها در حد توان تلاش خواهیم کرد.

رفیعی با تاکید بر شجاعت و امانت داری خبرنگاران بیان کرد: خبرنگار خوب و شایسته باید امانت دار و شجاع باشد و واقعیت های جامعه را به مردم منعکس کند.

وی افزود: صداقت، همکاری و همیاری با مسئولان زحمتکش نطام باعث می شود اطلاع رسانی صحیحی به مردم صورت گیرد.

رفیعی گفت: بنده به عنوان کسی که همکار شما بوده ام توصیه می کنم خیلی مراقب قلم خود باشید. یک خبرنگار با مثبت نگری می تواند یک خبر را به جامعه منتقل کند و باعث امیدواری در جامعه بشود، همینطور با سیاه نمایی یاس و ناامیدی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

در پایان این مراسم، از «علی قنواتی» پیشکسوت عرصه رسانه و خبر و کسی که عمری را در جهت فرهنگ و اشاعه آن در دهه ۶۰ و ۷۰ صرف کرده به صورت ویژه تقدیر و تشکر و همچنین لوح تقدیر و هدایی به پاسداشت زحمات خبرنگاران شهرستان هندیجان به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.