چمران در اجلاس شورای عالی استان ها مطرح کرد:

واگذاری امور شهرها به مردم/عوارض اخذ شده از شهرداری‌ها در شهرها هزینه شود

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس اصل 44 قانون، امور شهرها باید به مردم واگذار شود، اما در برنامه ششم به دنبال منتفی کردن این موضوع هستند.

واگذاری امور شهرها به مردم/عوارض گرفته شده از شهرداری‌ها در شهرها هزینه شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌های کشور در سی امین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شورا و مجلس هر 2 از یک جنس و پشتیبان یکدیگر هستند، اظهار داشت: این 2 همیشه تعامل خوبی با یکدیگر داشتند و همین تعامل و حمایت باعث شده که شوراها در مدیریت محلی موفق باشند.
 
وی با بیان اینکه نتیجه 16 سال قدامات شوراها به آبادانی ‌شهرها و روستا منتهی شده است، افزود: این امر در حالی رخ داده که به لحاظ اعتبارات و اقتصاد وضعیت خوبی نداشته‌اند، اما با تلاش‌های جهادی کارهای خود را پیش برده‌اند.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: انتظار داریم در دوره جدید مجلس این پشتیبانی‌ها و حمایت همچنان ادامه داشته باشد.
 
چمران با اشاره به بحث برنامه ششم توسعه که در سال گذشته ارائه شد، تصریح کرد: در بند الف این برنامه در خصوص تجمیع عوارض آن به مالیات به ارزش افزوده تبدیل شده ایراداتی را وارد است، چرا که این تجمیع مالیات همان عوارضی بوده که شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند، اما سال 81 به تجمیع عوارض تبدیل شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در گذشته سهم شهرداری‌ها و دولت 50 به 50 بوده است، گفت: امروزه سهم شهرداری‌ها بسیار کاهش پیدا کرده، در حالی که بخش بزرگی از پول‌های دریافتی عوارض بوده نه مالیات بر ارزش افزوده.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان  اینکه بر اساس قانون مالیاتی که از شهرداری‌ها گرفته می‌شود باید در همان شهرها هزینه شود، افزود: بر اساس اصل 44 قانون امور شهرها باید به مردم واگذار شود، اما در برنامه ششم  به دنبال منتفی کردن این موضوع هستند.  
 
چمران با تاکید بر اینکه در خصوص ایرادات بند الف برنامه ششم توسعه نامه کتبی در خصوص موضوع برای رئیس مجلس ارسال کرده‌ایم، گفت: قصد داریم در ادامه این موضوع نامه مذکور برای تمام نمایندگان مجلس ارسال کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار