مدل مویی که برای فوتبالیست غربی طراحی شده در کشور به شکل گسترده تبلیغ می‌شود.

علیرضا کریمی، نخستین استایلیست دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس و اولین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی «پیرایش مردانه» در ایران است.

با علیرضا کریمی درباره فعالیت‌های او در عرصه مدلینگ، پیرایش مردانه و استایل‌شناسی و طراحی آن به گفت‌وگو نشسته‌ایم که آن را در ادامه می‌خوانید:

علیرضا کریمی در گفتگو با گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حوزه پیرایش و مدلینگ هنوز در حصار مدل‌های قدیمی و سنتی هستیم و با علم امروز جهان در این حوزه هماهنگ حرکت نکرده‌ایم‌.

وی سوءاستفاده مالی و فقدان روند آموزشی مناسب را از دلایل نبود حرکت رو به جلو در این زمینه دانست و افزود: متاسفانه در حوزه آموزش بنا بر تجربه های منفی و سوء استفاده های مالی که در این سالها انجام شده، خشک و تر با هم سوختند و انسانهایی که در این راستا علمی هم کار می‌کردند در این روند غلط آموزشی از بین رفتند.

کریمی عنوان کرد: علم زیبایی شناسی پیرایش مو در جهان امروز از سمت خانم‌ها به طرف آقایان هم رفته و پیرایش و طراحی مدل موی مردان در طراحی روز جهان وجود دارد، اما در کشور ما در زمانی کوتاه، به اشتباه آموزشی مقدماتی در این زمینه داده می شود و خروجی این دوره ها از آنجایی که به غلط تنها به دنبال شهرت هستند، در فضای مجازی خود را مدلینگ و یا طراح مو و لباس معرفی می‌کنند، که در نهایت به این حرفه ضربه می‌زنند.
 
وی تاکید کرد: ما در مواجه با طراحی مدل موی غربی که وارد می‌شود باید دو نوع رفتار داشته باشیم، اول اینکه آن را ایرانیزه و به شکلی تصفیه کنیم و در مرحله ای دیگر طراحی مدل موی ایرانی اسلامی داشته باشیم و در نهایت از این ذهنیت که مدل موی ایرانی تنها فرق از بغل است، فاصله بگیریم.  
 
کریمی ادامه داد: متاسفانه امروزه ما به شکل غیر ستقیم با استفاده از برند شامپویی که چهره فوتبالیست را روی قوطی‌اش انداخته مدل مویی غربی را تبلیغ می‌کنیم و آن را برای جوان امروز فرهنگسازی می‎‌کنیم، این در حالی است که اگر این طرح را یک طراح ایرانی ساخته بود با مشکلات و ممیزی های فراوانی مواجه می‌شد.

وی در مورد فعالیت‌هایش در همین راستا افزود: در حال برنامه ریزی برای ساخت مسابقه و برنامه‌ای تلویزیونی، در جهت  معرفی پیرایش و پوشش هماهنگ با سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم تا از طریق آن برای هر شرایط پوششی متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی، معرفی و طراحی کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار