شیراز؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین ‌المللی رضوی کانون پرورش فکری فارس

برگزیدگان کشوری و استانی بخش کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: امروز کودکان و نوجوانان با خلاقیت و نو آوری و رنگین کمانی از احساس و عاطفه، در عین سادگی و زیبایی توانستند با خلاقیت و تجربه‌ای جدید در کنار مربیان به فرهنگ و هنر اسلامی بیشتر توجه کنند.
افتخاری افزود: امام رضا (ع) در همه حوزه های زندگی بشر دارای آموزه‌ ها و سخنان بسیاری هستند که می تواند دست مایه هنرمندان عزیز و فعالان فرهنگی باشد تا با الگوگیری از ایشان آثار فاخر و ارزشمندی را تولید کنند و مربیان ارزشمند ما در کنار اعضای کانون فارس توانستند با قرار دادن و یاد دادن این مفاهیم ناب رضوی به گروه مخاطب خود شاهد پیاده‌ سازی اندیشه‌ های این امام همام در جامعه مخاطبین باشند.
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان عضو کانون فارس به همراه مربیان خود 393 اثر با موضوع رضوی خلق کردند که 93 نفر از صاحبان آثار برتر در بخش‌ های فرهنگی، هنری و ادبی به مرحله کشوری بخش کودک و نوجوان جشنواره رضوی راه یافتند.
افتخاری بیان کرد: از 147 اثر رسیده در بخش نقاشی 31 اثر برگزیده و از 48 اثر رسیده در بخش کاردستی 8 اثربه عنوان برتر انتخاب شد و در بخش نشریه نگاری از بین 38 اثر رسیده هشت اثر، در بخش داستان از بین 68 اثر رسیده 13 اثر و در بخش شعر از بین 33 اثر رسیده 6  اثر به عنوان آثار برتر هر بخش برگزیده شد.
وی با بیان اینکه در بخش خوشنویسی نیز از بین 38 اثر رسیده 9 اثر، در بخش معرفی شخصیت از بین هشت اثر رسیده دو اثر و در بخش قصه‌گویی از بین 13 قصه‌گو سه نفر به عنوان برترین ‌ها برای حضور در جشنواره رضوی امسال انتخاب شدند تصریح کرد: بیش از 500 شرکت‌کننده شامل اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون فارس، آثار منتخب برای جشنواره رضوی امسال را خلق کردند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار