رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز گفت: قصه گویی این توانمندی را دارد که پلیدی ها را از انسان امروزین دور نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی خسرونژاد رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز جادوی قصه را در افسانه های ایرانی مورد اشاره قرار داد و افزود: نمونه اعجاز قصه در داستان های شهرزاد قصه گو به گونه ای است که از نظر روان کاوی و روان شناسی سابقه قصه درمانی را به گذشته های دور در ایران نشان می دهد.
خسرونژاد با اشاره به سایه گستردن جغد شوم جنگ بر مناطقی از دنیا موضوع صلح را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: صلح درونی از صلح بیرونی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه جنگ افروزی ناشی از مشکلات درونی انسان هاست، ادامه داد: چنانچه انسان امروزین به سوی صلح درون برود، می تواند به صلح بیرونی امیدوار باشد.
خسرو نژاد تصریح کرد: نمونه صلح درونی و بیرونی قصه های شهرزاد است که پادشاهی را که دچار بیماری روانی است به واسطه گوش سپردن به قصه درمان می کند.
خسرونژاد به مکتب روان درمانی با عنوان قصه درمانی اشاره و عنوان کرد: پژوهش ‌های علمی تایید کرده که قصه ها می توانند در گستره ای بزرگ هم به صلح بیرونی منجر شوند.
وی بیان کرد: آنچه قصه گویان انجام می دهند پرورش نسلی است که در آینده قطعا دارای زندگی بهتری خواهند بود، به شرطی که همه ما به افسون و اعجاز قصه باور داشته باشیم.
 رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز تصریح کرد: چنانچه همه نقش خود را بشناسید در جای خود شهرزاد قصه گویید و توان قصه درمانی دردهای جامعه را دارید.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.