مشهد؛

مشهدالرضا پایتخت فرهنگی و اسلامی ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مشهدالرضا پایتخت فرهنگی و اسلامی ایران نامگذاری شده لذا در فعالیتهای این حوزه باید بعد فرهنگی غالب باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی جنتی در جلسه ی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017 افزود: همه امکانات و ظرفیت های این وزارتخانه در حوزه ها و بخش های مختلف و نیز سازمانها و دستگاههای وابسته برای برگزاری هرچه شایسته تر رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد 2017 پای کار می آیند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف اعم از قرآنی، چاپ و نشر، کتاب، شعر و ادب و بخش های هنری به ویژه تجسمی، خوشنویسی، نمایشی، سینمایی و دیگر برنامه های خود، موضوع مشهد 2017 را پیگیری می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سایر معاونت ها و سازمان ها وابسته نیز با جدیت موضوع را در حوزه های کاری خود دنبال می کنند چنانکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تمرکزش را بر امور مربوط به سایر کشورها، دعوت از میهمانان و شخصیتهای خارجی و فعالیتهای مربوط به این موضوع درخارج از کشور گذاشته است.

جنتی با اشاره به محدودیت امکانات و اعتبارات گفت: در اجرای پروژه ها باید کار متناسب با امکانات دیده شود و به نسبت امکانات برای اجرای سریع پروژه های ضروری برنامه ریزی شود.

وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی با اشاره به تعیین و تصویب لوگوی رویداد مشهد 2017 افزود: باید همه دستگاهها ، نهادها و سازمانها در تمام امور مربوط به این رویداد از لوگوی مصوب استفاده کنند تا از هرگونه دوگانگی و تعارض در نماد این رویداد مهم جلوگیری شود.

جنتی از تلاش های صورت گرفته در این خصوص قدردانی کرد و گفت: پیشرفت کارها و امور در این حوزه روند خوبی دارد و عقب ماندگی چندانی دیده نمی شود.

وی افزود: اهتمام بر آن است تا از همه امکانات ایران در داخل و خارج و فرصت های موجود برای معرفی شهر مشهد و خراسان بهره گرفته شود و این عملکرد الگویی برای سایر مناطق کشور و نیز کشورهای اسلامی شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.