«امام رضا (ع) و زندگی» عنوان کتابی است که به همت انتشارات آستان قدس رضوی و با قلم مهدی غلامعلی، به چاپ رسید.

امام رضا و زندگی
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با در پیش داشتن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک، امام رضا (ع)، بد نیست تا نیم نگاهی به زندگی این معصوم داشته باشیم و سبک زندگی ایشان را الگوی راه خود قرار دهیم به همین سبب به معرفی کتابی از سبک زندگی آن معصوم می‌پردازیم.

«امام رضا (ع) و زندگی» عنوان کتابی است که به همت انتشارات آستان قدس رضوی و با قلم مهدی غلامعلی، به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان سیتره آن حضرت قرار گرفته است.

این اثر مبتنی بر گزارش‌ها و داستان‌هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام هشتم بوده و حاوی مجموعه ای از احادیث  ارزشمند امام رضا (ع) در ارتباط با سیره و سبک زندگی رضوی برای اثبات امامت و جایگاه والای ایشان، است، که به صورت مجوعه ای فاخر گردآوری شده است.

این کتاب صد و چهل و چهار صفحه ای در قطع وزیری کوتاه تدوین شده و منابع این کتاب اثر هایی چون شریف الکافی (اثر شیخ کلینی)، عیون اخبارالرضا (ع) (اثر شیخ صدوق)، الارشاد (اثر شیخ مفید) و بحارالانوار (اثر علامه مجلسی) هستند.

کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» در 8 بخش، موضوعاتی چون امام و خانواده و خویشاوندان، امام و مردم، امام و حاکمان، امام و خوراک و بهداشت، امام و علم و حکمت، امام و معصومان، امام و عبادت، امام و ذکر و دعا را مطرح می‌کند و به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

این کتاب که اکنون به پنجمین چاپ خود رسیده ، به قیمت 6900 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

شایان ذکر است که چاپ اول این اثر در سال 1393 بود، که به دلیل برخورداری کتاب از لحنی شیوا و گیرا و در اختیار گذاشتن اطلاعاتی ویژه و ارزشمند از سبک زندگی هشتمین امام شیعیان، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت و در اولین سال انتشارش موفق به فروش یک میلیون و سه هزار نسخه شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار