معاون سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال سازی واحدهای صنعتی کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛غلامرضا سلیمانی در نشست با بخش خصوصی در بندرعباس با اشاره به غیرفعال بودن 7هزار واحد صنعتی در کشور گفت: امسال این واحدهای تعطیل تعیین تکلیف می شوند.

وی گفت: همچنین حدود 28 هزار طرح نیمه تمام در شهرک های صنعتی با درصد پیشرفت های متفاوت وجود دارد.

معاون سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران افزود: از 950 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور 760 واحد به بهره برداری رسیده است.

سلیمانی با اشاره به شناسایی 388 خوشه صنعتی در کشور گفت: تمرکز کسب و کار در یک منطقه و حمایت سه ساله از آنها برای حل مشکلاتشان از اهداف تشکیل خوشه صنعتی است.

وی افزود: در کشور 7 شهرک فناوری با 54 مشاور بین المللی وجود دارد که واحدهای صنعتی می توانند از خدمات این شهرک ها استفاده کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران با اشاره به برنامه امسال دولت برای آموزش واحدهای صنعتی افزود: سرانه آموزشی یک واحد صنعتی در دنیا15 تا 20 ساعت و در ایران این سرانه کمتر از نیم ساعت است.

سلیمانی گفت:احداث شهرک صنایع دریایی هرمزگان در هفته دولت کلید خواهد خورد.
مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان نیز در این نشست گفت:22 شهرک صنعتی در هرمزگان وجود دارد که 18 شهرک درحال واگذاری زمین است.
بهمن غلامپور افزود: هزار قرارداد برای تشکیل واحدهای صنعتی در استان بسته شده که از این شمار 400 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به وجود 80 واحد صنعتی غیرفعال در هرمزگان گفت: راه اندازی آنها با تامین نقدینگی ، تغییر کاربری یا مشارکت بخش خصوصی در حال پیگیری است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان افزود: از ابتدای سال تا کنون 33 قرارداد واگذاری زمین بسته شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 51درصد افزایش دارد.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در این مدت 59 میلیارد ریال بوده است .

مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان گفت:همچنین در این مدت 5 واحد صنعتی با اشتغال 80 نفر به بهره برداری رسیده است.
غلامپور با بیان اینکه پارسال 17 میلیارد تومان جذب اعتبارات صورت گرفته است افزود: امسال این رقم به 25 میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.