معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: شش تیم سیار برای خدمات دهی در حوزه کاهش آسیب ویژه معتادان پر خطر در استان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ ایوب مروتی در تعریف معتادان پر خطر اعلام کرد: این عنوان، افرادی را شامل می شود که علاوه بر مصرف مواد، رفتاری را دارند که امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت را در آنها افزایش می دهد.
مروتی اضافه کرد: کار شناسایی نقاط پر خطر استان با مشارکت نیروی انتظامی و شهرداری در دست انجام است ضمن اینکه با تشکیل شش گروه 2 نفره از موسسه های مردم نهاد خدمات لازم برای کاهش آسیب به معتادان پر خطر ارائه می شود.
وی افزود: چنانچه معتادان پر خطر تعداد قابل توجهی باشند تیم های سیار با حضور در محل های تجمع و مصرف این افراد در نقاط مختلف استان پس از شناسائی، آنها را نسبت به بیماری های ایدز، هپاتیت و خطرات تزریق مشترک آگاه کرده و با نحوه درمان آشنا ساخته و وسایل بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری و ویروس میان آنها توزیع می کنند.
مروتی اظهار کرد: اگر چه آمار معتادان پرخطر در استان قابل مقایسه با سایر استان ها نیست و ایلام در زمره چهار استان آخر کشور در زمینه اعتیاد است ولی با این وجود فعالیت های پیشگیرانه به منظور درمان و کاهش آسیب ها برای همان تعداد محدود در دستور کار این اداره کل و سایر ارگان ها قرار دارد.
وی با اشاره به چهار رویکرد کاهش عرضه، پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب در حوزه اعتیاد گفت: تنها حوزه کاهش عرضه از حوزه این اداره کل خارج است و بهزیستی در سه بخش بعدی کارهای مداخله و اقدام های اجرایی خواهد داشت.
مروتی آموزش 100 هزار نفر با موضوع های مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در محله های مختلف استان را در حوزه پیشگیری از اعتیاد و حوزه درمان با راه اندازی 13 مرکز اقامتی میان مدت را از جمله برنامه های این اداره کل برای مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد برشمرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، 6تیم ، سیار ، کاهش ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.