اهواز؛

انجام عمل روش رادیولوژی مداخله ای در خوزستان

براي نخستين بار در خوزستان، عمل جراحي، دو تومور کليه و رحم يک بيمار به روش راديولوژي مداخله اي با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست مرکز آموزشي درماني گلستان  اهواز  گفت: اين عمل در اين بيمارستان بر روي يک بانوي ميانسال دزفولي با موفقيت اجرا شده است.

دکتر حبيب حي بر با بيان اينکه  در اين عمل نادر با ايجاد شکافي به قطر ۲ ميلي متر بر روي جداره پوست بيمار انجام شد افزود: اين بيمار در ابتدا با تشخيص فيبروم رحمي مورد سونوگرافي قرار مي گيرد که مشخص مي شود به نوعي تومور کليوي به نام آنژيو ميوريپوم نيز مبتلا است.

وي اظهارداشت:تومورها در بدن افراد به دو گونه ي خوشخيم و بدخيم بروز مي کنند که تومورهاي بدخيم درمان خاص خود را دارند ، اما تومورهاي خوشخيم زماني مي توانند تهديد کننده باشند که در آن ها ريسک خونريزي بالا باشد و البته هردو تومور اين بيمار، از نوع خوشخيم هستند اما خطر خونريزي دارند و اين موجب شد تا ما به فکر جلوگيري از خونريزي و تحت کنترل درآوردن آنها بيفتيم . 

سرپرست مرکز آموزشي درماني گلستان  اهواز ادامه داد : اعمال فيبروم رحم به شيوه اينترونشن به کثرت انجام شده است، اما آنچه که اين عمل را متمايز مي کرد، انجام هردو عمل فيبروم رحم و آنژيوميوريپوم بود که براي اولين بار در استان تحقق يافت و اين عمل و يک روز بعد از عمل، بيمار با حال عمومي خوب از بيمارستان گلستان مرخص شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.