وزیر آموزش و پرورش از افزایش 11 برابری دانش‌آموزان در جشنواره جابر بن حیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ‌اصغر فانی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی دانش‌آموزان ابتدایی (جابر‌ ابن حیان) که امروز در اردوگاه شهید باهنر‌ برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا اظهار داشت: پرسشگری کلید حل مسئله است و دانش‌آموزانی که نسبت‌ به پدیده‌های محیط توجه کنند جای امیدواری برای نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه تحول در محیط امر بسیار مهمی در نظام آموزشی است ،بیان کرد: دانش‌آموز پژوهشگر مدام تحقیق و علت‌ یابی می‌کند که ما امروزه تعداد زیادی از این دانش‌آموزان را در اختیار داریم.امروز باید به دستاورد‌های گذشته معلومات جدیدی بیافزاییم‌ که دانش‌آموز معلم و پژوهشگر این خصلت را دارند.

فانی گفت: در آموزش و پرورش با 4 کارکرد آموختن برای دانستن، آموختن برای زیستن، آموختن برای با دیگران زیستن در جامعه و آموختن برای به کار بردن دانسته‌ها مواجه هستیم و برگزاری این جشنواره ها باعث می شود ما دانش اموزان مخترع و پژوهشگر را شناسایی و تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه پژوهش‌سرا‌ جایی است که دانش‌آموزان می‌توانند در آن به تحقیق و پژوهش بپردازند، تصریح کرد: اکنون 500 پژوهش‌سرا در کشور داریم که در سال تحصیلی جدید این تعداد به 615 افزایش پیدا می‌کند.

فانی افزود: جشنواره جابر ابن حیان نمادی از مشارکت اولیا و مربیان است، این جشنواره پنج سال پیش با 300 هزار دانش‌آموز کار خود را شروع کرد ولی امروز با 3 میلیون و 300 دانش آموز این جشنواره را دنبال می‌کنیم و این رشد 11 برابری جای تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه آموزشی را دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.