موضوع اما به همین جا ختم نمی شود. در این سال ها شاهد ظهور گارانتی های تقلبی نیز هستیم؛ به این معنی که اگرچه گارانتی های مختلف با نام های متنوع و رنگ و وارنگی لیست می شوند و روی کالاهای مختلف چسبانده می شوند اما درواقع صرفا یک تکه کاغذ بی ارزش هستند و هیچ شرکتی برای انجام خدمات آن ها ثبت نشده و مسئول نیست.
مشکلات فراوان شرکت های گارانتی
حدود 3 ماه پیش از یکی از شرکت های خوشنام داخلی یک دستگاه یخچال خریداری کردم اما سر و صدای زیاد و برفک زدنهای پی در پی آن تبدیل به مشکلی جدی شده بود. پس از دو هفته با گارانتی آن تماس گرفتم و خواستار رسیدگی شدم. در اثر بی نظمی و شلوغی بیش از حد شرکت گارانتیکننده چند بار اپراتورها آدرس منزلمان را به اشتباه ثبت کردند و بررسی دو مشکل ساده توسط این شرکت هفتهها وقتم را گرفت.
وقتی یک جستجوی اینترنتی ساده انجام دادم فهمیدم که این مشکل برای بسیاری دیگر از کسانی که محصولشان این گارانتی را دارد هم پیش آمده است.
این در حالی است که با ایجاد یک سیستم اینترنتی ساده برای ثبت مشکل میتوان بدون تمام این آشفتگیها و بی نظمیها به مشکلات تمام افراد شامل گارانتی رسیدگی کرد اما گویا اراده لازم برای حل این مشکل در برخی از شرکت های گارانتی وجود ندارد و ترجیح می دهند آنقدر کاربران خود را سر بدوانند تا فرد قید استفاده از گارانتی را زده و عطای آن را به لقایش ببخشد.
در وزارت ارتباطات در این سال ها برای پیگیری شکایات مردمی از شرکت های اینترنتی سامانه 195 به وجود آمده است. این سامانه که هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی فعال است این امکان را به وجود می آورد که مردم در صورت بروز هرگونه اجحاف در حقشان بتوانند شکایت کرده و شکایت خود را پیگیری کنند.
اما برای ثبت شکایت از گارانتی های تقلبی چه سامانهای وجود دارد و کدام نهاد مسئول رسیدگی به این قبیل مسایل است؟
در حال حاضر از چه طریقی میتوان شکایت کرد؟
در حال حاضر در صورتی که اهالی تهران از صنف خاصی شاکی هستند میتوانند به "سامانه جامع پاسخگویی به شکایات اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران" به آدرس http://www.tehtazirat.ir/index.php/form"" مراجعه کرده و پس از ثبت مشخصات شکایات خود را طرح کنند. البته ساکنان سایر استانهای کشور هم میتوانند با جستجوی آدرس سایت تعزیرات شهر خود در اینترنت به صفحه مربوط به استان خود رفته و شکایتشان را ثبت کنند. پس اگر شما هم با گارانتی وسیلهای که به تازگی خریدهاید مشکل دارید اگر فروشندهای جنس تقلبی به شما قالب کرده است به هیچ وجه دست، دست نکنید و حتی نه به خاطر خودتان، بلکه به خاطر اصلاح امور مملکتتان هم که شده دست به کار شوید و شکایت خود را همین حالا ثبت کنید.
گزارش از نادر نینوایی.
انتهای پیام/
یا یک عده در شرکت هیمالیا قصد خراب کردن این شرکت رو دارند و یا هم اینکه هرچی شرکت هیمالیا میگه همش دروغه.
دو ماهه یخچال فریزر خریدیم .آبسرد کن خرابه .دوبار آمدند هنوز درست نشده.دیگه جواب تلفن نمیدن.
من بازنشسته هستم و حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کردم .
خدارو خوش نمیاد .
هرچه تبلیغ میکنید همش دروغه.
خدا ازتون نگذره.
من ۶ ماه یخچال بست گرفتم درش بسته نمیشه نمایندگیش ۱ شماره بیشتر نداره که خانوم جواب نمیده یا میگه نصاب اولی باید بیاد درست کنه نصاب هم زنگ میزنیم یا نمیاد یا میگه من انجام نمیدم هر غلطی دوست دارید بکنید .
من واقعا چکار کنم ؟
جاروبرقی و گارانتی ک تا حالا دیدم
استان خود میتواند با مراجعه ب تعزیرات حکومتی و ارائه فاکتوروسندو مستندات مربوطه شکایت کرده نه تنها بخاطر حق وحقوق خودش بلکه بخاطردرست کردن امورمملکت عزیزمون ایران .سیدامیرموسویان
متاسفانه تولید داخل بسیار بی کیفیت و تولیدکننده ها بی تعهد هستند
من هم از شرکت لورچ خرید پکیج داشتم و متاسفانه خسارت به بار آورده و شرکت کاملا با بی احترامی جواب دادن
محصول پکیج لورچ را اصلا پیشنهاد نمیکنم به دوستان
آقا ما یخچال دوقلوی دیپوینت مدل مکس اول مهر خریدیم. یحسازش بجای یخ آب میریزه تو اون قسمت. بالای 30 بار تا حالا با نمایندشون تو شهرستان و خود گل آسا تو تهران تماس گرفتیم از هر 5 بار تماس یک بار میاد هر سری هم که میاد خرابتر میکنه. یعنی تو این سه ماه زندگی نداشتیم واقعا. وقتی هم میگیم وقتی میبینید درست نمیشه باید عوض کنید تو جواب میگن تا روز آخر گارانتی همینجور تعمیرکار میفرستیم درست شد شد نشد هم دیگه بعد اون از رو دوش ما برداشته میشه!!!!!!! مردم دیپوینت نخرید پول و اعصابتون رو به فنا ندید
یک دستگاه فریزر ایستاده با برند سایدون در تیر ماه خریداری کردم اکنون بعد چند ماه برای راه اندازی و اجرای گارانتی هیچ اقدامی انجام نمیدهند و هر چه تماس میگیریم و فروشگاه میرویم پاسخگو نیستند
آدرس پیروزی روبروی ششم نیرو هوایی پلاک ۴۲
شماره تماس ۷۷۱۶۳۵۴۱
در فروردین ۱۴۰۲یخچال فریزرالکت پاستیل گرفتم و بعداز گذشت کمتر از۴ماه یخساز یخچال دچار مشکل شده و بعداز بازدید نمایندگی مشکل موردنظر را شیربرقی اعلام کرده و بعد از گذشت نزدیک ب ۲ماه نه نماینده و نه خدمات پس از فروش شرکت جوابگو نیستن و هرسری به نحوی میپیچونن
1402/06/14
در فروردین ۱۴۰۲یخچال فریزرالکت پاستیل گرفتم و بعداز گذشت کمتر از۴ماه یخساز یخچال دچار مشکل شده و بعداز بازدید نمایندگی مشکل موردنظر را شیربرقی اعلام کرده و بعد از گذشت نزدیک ب ۲ماه نه نماینده و نه خدمات پس از فروش شرکت جوابگو نیستن و هرسری به نحوی میپیچونن
1402/06/14
آبازداخلیخچال بیرون می ریزد ویاعرور میدهدبرای ۵بارهستکه۳بارنمایندگیآمدبرایتعمیرو۲مرتبهبندهبوردمتعمیروشرکتزیربارتعویضمحصولخودنمیرودودراینچندوقتکلیهزینهایابذهابوکارشناسدادهام
اینجانب یک دستگاه یخچال فریزر پلادیوم ۲۳ آبسرد کن و یخساز اتومات به مبلغ ۵۳ میلیون تومان از شرکت الکترواستیل خریداری کردم و به دلایل زیر بسیار متضرر شدم و دچار اذیت روحی روانی و مالی شده ام
۱. با توجه به نصب رایگان مبلغ ۶۰۰ هزار تومان توسط نصاب شرکت دریافت شد باتوجه به اینکه اصول قانونی نصب رعایت و فقط این مبلغ برای ایاب ذهاب گرفته شد
۲. در ۴۸ ساعت اولیه یخساز دستگاه ارور ای ۷ داد و ابریزی از فریزر شروع شد که با تماس و آمدن نمایندگی تشخیص ۷۲ ساعت تست قرار بر تعویض قطعه یخساز شد که با گذشت دو ماه شرکت مرتب تماس بنده را با نیت سربازکنی با دروغ های بسیار که تحریم هستیم قطعه نداریم شرکت آتش گرفته نماینده بیمارستان هست ودر آخر هم با بی ادبی که برو شکایت کن هیچکس نمیتونه کاری کنه همینی که هست که بنده صدای این شخص را ضبط کردم و توهین زیاد که واقعا این نتیجه حمایت از تولید داخلی هست لذا بنده از این شرکت به علت عدم تعهد کاری شکایت دارم
کلا از مجتمع پایتخت خرید نکنید و به گارانتی پلازا اعتماد نکنید ..
خدمات پس از فروشش صفر
یک هفته اس یخچال رو خریداری کردیم برای نصبش نمیان
بعداز تماس مکرر برای نصب یک نصاب برامون فرستادن که متوجه شد برد مشکل داره الان نه فروشنده نه نمایندگی پاسخگو نیستن به ۱۶۹۹ زنگ میزنیم هی امروز فردا میکنن واسه پیگیری فروشنده ام پولشو گذاشته تو جیبش میگه به من ربط نداره توروخدا رسیدگی کنید
من پدرم یه کارگرساده زحمت کشه با هزار زحمت پول ماشین لباس شویی داده خدارو خوش نمیاد الان باید چیکار کنیم توروخدا راهنمایی کنید
لطفا رسیدگی کنید
اگر شکایت کنیم پیگیری میکنن؟
تلویزیون سامسونگ خریدم رو صفحه خط ابی می افتاد ی دونه نو اوردن این بردن بازم این اتفاق افتاد ی دونه مدل بالاترشو اوردن ی کارت هدیه هم بهمون بابتش دادن شرکت یعنی این،نه شرکت بدردنخوره گلدیران که نه کیفیت داره نه مسئولی که پاسخگو باشه
توروخدا از این محصولات اشغال ایرانی بی کیفیت گلدیران+جی پلاس نخرین
خدا لعنتشون که که انقدر با اعصاب ادم اونم تو شرایط اقتصادی الا۲ن بازی میکنن
یکماه چنین یخچال یورواستارساخت ایران خریدم یک هفته بردن گاز
پرکردن الان دوباره یکسره کارمی کنه زنگ زدم گفتم اینکه دوباره یکسره
کارمی کنه یه بارمیکه درجه یخچال و کم کن یه بارمیکه درجه فریزروکم
کن هنوز هم همینطوره شما می دانید کجاشکایت کنم ؟