فرانس پرس گزارش داد، با ترور يکي از مسئولان تاسيسات هسته اي نطنز، در مرکز ايران، که روز چهارشنبه در مرکز تهران روي داد،‌ شمار دانشمندان هسته اي ايران که از ژانويه 2010 ترور شده اند، به چهار نفر رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، فرانس پرس گزارش داد: بسياري از دانشمندان ايراني در سال هاي اخير قرباني ترورهاي كور يا به طور غير مشخص ناپديد شده اند که تهران اين اقدامات را به اسرائيل و قدرت هاي غربي نسبت مي دهد و آنها را به تلاش براي متوقف کردن برنامه هسته اي بحث انگيز خود متهم مي کند.

- دوازدهم ژانويه 2010: مسعود علي محمدي استاد فيزيک هسته اي دانشگاه تهران که در سطح بين المللي شناخته شده بود و براي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي کار مي کرد، در تهران مقابل خانه خود بر اثر انفجار موتورسيکلت بمب گذاري شده کشته شد.


دستگاه قضايي ايران اوت 2011 فردي را که به ترور مسعود علي محمدي متهم بود، به اعدام محکوم کرد.

 

- بيست و نهم نوامبر 2010: مجيد شهرياري، موسس شرکت هسته اي ايران و مسئول طرح هاي بزرگ سازمان انرژي اتمي ايران، در تهران بر اثر انفجار بمبي که با کمک يک آهن ربا به خودروي وي چسبانده شده بود، کشته شد.

فريدون عباسي دواني، يکي ديگر از اساتيد فيزيک هسته اي ايران نيز همين روز زماني که خودروي خود را در تهران مقابل دانشگاه شهيد بهشتي پارک مي کرد، در شرايط مشابه هدف انفجار قرار گرفت.

اين دو در همين دانشگاه تدريس مي کردند.

عباسي دواني که در اين انفجار به طور سطحي زخمي شد، نوامبر 2010 به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران منصوب شد.

ايران، اسرائيل و آمريکا را به عنوان مسئول اين انفجارها معرفي کرد.

- بيست و سوم ژوئيه 2011 : داريوش رضائي نژاد، دانشمندي که در طرح هاي وزارت دفاع کار مي کرد، در تهران بر اثر تيراندازي افراد مسلحي که سوار موتور بودند، کشته شد.

ايران اسرائيل و آمريکا را متهم کرد در ترور وي نقش داشتند.

يک منبع دستگاه هاي جاسوسي اسرائيل اول اوت 2011 به شماره آنلاين هفته نامه آلماني اشپيگل اذعان کرد اسرائيل اين ترور را هدايت کرده است.

- يازدهم ژانويه 2012: مصطفي احمدي روشن، دانشمندي که در تاسيسات هسته اي نطنز کار مي کرد و معاون امور بازرگاني بود در انفجار بمبي که نزديک دانشگاه علامه طباطبائي در تهران در خودروي او کار گذاشته شده بود، کشته شد.

وی در سال 80 و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جدا سازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می ­شد، همکاری داشته است.

از وی چندین مقاله­ ISI به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است.

 بمب استفاده شده در ترور روز چهارشنبه، از نوع مغناطیسی و همان هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می شده و در واقع کار صهیونیست هاست.

به نظر می رسد در آستانه انتخابات تلاش صهیونیست ها این است که فضا را امنیتی کنند تا کاهش مشارکت صورت گیرد. ولي همانند هميشه با شكست مواجه خواهند شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار