به تازگی وسیله‌ای تفریحی به شکل یک کتاب چوبی چند لایه طراحی شده است که از ماجرای یکی از شاگردان داوینچی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "کودکس سیلندا" (Codex Silenda) یک پازل پیچیده به شکل یک کتاب چوبی 5 صفحه‌ای است که در آن حل سوال هر صفحه مستلزم پاسخ به معمای صفحه قبل است. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که برای جواب معمای آن، باید قفل‌های مکانیکی تمام صفحات به ترتیب باز شوند.

گفته می‌شود، یکی از شاگردان لئوناردو داوینچی که زمانی در کارگاه‌های آموزشی این دانشمند و هنرمند پرآوازه ایتالیایی حضور می‌یافت، روزی که داوینچی به مسافرت می‌رود، تصمیم می‌گیرد پازل را حل کند.

کتابی که در هر صفحه اش باید معمایی را حل کنید+عکس

در اولین صفحه "دست‌نگاشت سیلندا" یک سازه عنبیه‌شکل مکانیکی را مشاهده می‌کنید که با حرکت دادن اهرم کنار آن باز و بسته می‌شود. با باز شدن عنبیه مکانیکی، معما وارد مرحله بعد می‌شود.

"برادی ویتنی" (Brady Whtney)، خالق این اثر هنری برای تولید تعداد بیشتری از این وسیله به نهاد "کیک استارتر" (Kickstarter) که در زمینه کمک به پروژه‌های خلاقانه فعالیت دارد، درخواست کمک مالی کرده است. در صورت تامین مالی به مبلغ 30 هزار دلار، پروژه ساخت 500 عدد از این پازل دست‌ساز آغاز خواهد شد.

کتابی که در هر صفحه اش باید معمایی را حل کنید+عکس

گفتنی است، در حال حاضر مبلغ 160 هزار دلار در سایت کیک‌استارتر جمع‌آوری شده و 20 روز تا پایان دوره تبلیغات این وسیله زمان باقیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار