یک روزنامه آمریکایی نوشت: با ادامه برتری 8 درصدی کلینتون در نظرسنجی‌ها، ترامپ برای ورود به کاخ‌سفید تقریباً شانسی ندارد.

نیویورک تایمز: آیا رقابت کلینتون و ترامپ به پایان رسیده است؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویرک تایمز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سه هفته از برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات‌ می‌گذرد. با این وجود، «هیلاری کلینتون،» نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، همچنان در نظرسنجی‌ها برتری محسوس خود را بر «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه حفظ کرده است. 

برتری 7 تا 8 درصدی کلینتون در نظرسنجی‌ها برای چندین هفته متوالی همچنان حفظ شده است. تاکنون در تاریخ آمریکا، هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که چند هفته پس از برگزاری گردهمایی‌های ملی همچنان از رقبای خود عقب بودند، نتوانسته‌اند به کاخ‌سفید راه یابند. با توجه به این شواهد، شانس پیروزی کلینتون در انتخابات اسال جاری 88 درصد است. 

در ادامه گزارش آمده است: در صورتیکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا پیروز نهایی انتخابات شود، خواهیم گفت: پیش‌بینی این پیروزی چندان سخت نبود و پیش‌تر مشخص شده بود وی مستأجر جدید کاخ‌سفید خواهد بود. اما در صورت شکست نامزد حزب دموکرات، تا مدت‌ها درباره وقایع دو ماه آینده بحث خواهد شد. با این وجود، نگارنده گزارش پیروزی قاطع کلینتون را در رأی‌گیری مردمی این کشور بسیار محتمل می‌داند. 

به اعتقاد نگارنده گزارش، احتمال برتری کلینتون در ایالت کارولینای جنوبی -که بیشتر ساکنان آن طرفدار حزب جمهوری‌خواه هستند- بیشتر از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات سال جاری است.



انتهای پیام/       
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار