یک کارشناس داده به بررسی حساب توییتر "دونالد ترامپ" و پیام های متناقض وی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، شاید "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا مدعی شود که از بهترین کلمات استفاده می کند؛ اما زمانی که صحبت از حساب توییتر وی به میان می آید، باید پرسید آیا همه آن عبارات را خودش نوشته است؟

"دیوید رابینسون،" یک کارشناس داده در مؤسسه "استاک اُورفلو" معتقد است خصمانه ترین توییت هایی که در حساب توییتر ترامپ دیده می شود، از طریق یک دستگاه تلفن اندروید ارسال شده است. این درحالیست که پیامهای دیگری که بر وقایع و استراژی های کمپین انتخاباتی وی تمرکز دارد، از طریق یک تلفن همراه آیفون ارسال شده است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تلفن های آیفون استفاده می کنند. اما به دنبال مناقشه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و شرکت اپل برای صدور مجوز جاسوسی از یکی از عوامل حمله تروریستی سن برناردینو، ترامپ تصمیم گرفت از یک سامسونگ گلکسی استفاده کند.
بررسی توییت های ارسال شده از دو دستگاه آیفون و اندروید نشان می دهد این توییت ها از نظر سبک، لحن و زمان ارسال متفاوت هستند.

رابینسون در این خصوص گفت: پس از آنکه مردم این تفاوت های توییتی را به من اطلاع دادند، تصمیم گرفتم آنها را بررسی کنم. اما عمق این تفاوت ها بخصوص از نظر نوع هشتگ های استفاده شده، عکسها و لینک های آن مرا شگفت زده کرد.

توییت های اندروید بیشتر حوالی صبح ارسال شده و در آنها از کلماتی از جمله "بد،" "دیوانه وار،" "ضعیف،" و "بی معنی" استفاده شده است.

نتایج تجزیه و تحلیل حساب توییتر ترامپ نشان داد در توییت های ارسال شده از دستگاه اندروید 40 تا 80 درصد از کلمات منفی بیشتری در مقایسه با توییت های ارسال شده از آیفون استفاده شده است.

بنابراین رابینسون می نویسد: آیا کاربری که از دستگاه اندروید استفاده می کند، می تواند ترامپ باشد که صبح از دنده چپ بلند شده و این توییت های خصمانه را ارسال کرده است؟ و بعداز ظهر فرد دیگری از تلفن آیفون استفاده کرده باشد؟ تفاوت های فاحش در جملات نشان می دهد دو فرد مختلف این توییت ها را از دو دستگاه متفاوت ارسال کرده اند.

در طول مبارزات انتخاباتی، توییت های ترامپ بارها به دلیل غلط های املایی فراوان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار