یک کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشتی در کرمانشاه گفت:کودک مبتلا به اسهال، با از دست دادن آب و املاح بدن در معرض خطر کم آبی و نهایتاً مرگ قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهلا شاطرآبادی گفت: درصورتی که کودک مبتلا به اسهال به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شود باید او را به دفعات بیشتر و در طول روز و شب و به مدت طولانی تر در هر وعده با شیر مادر تغذیه نمودو مایعات دیگری مثل محلول او- آر- اس و آب سالم برای پیشگیری از کم آبی به کودک داده شود اما چنانچه کودک به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه نمی شود، علاوه بر شیر مصرفی همیشگی،  باید محلول او- آر- اس ،غذاهای آبکی مثل سوپ و دوغ و آب سالم نیز به کو دک داده شود.


 این کارشناس سلامت کودکان قانون دوم  را ادامه تغذیه برای کودکان کمتر از 6 ماه که هنوز شیر مادر می خورند عنوان کرد وافزود:  باید به دفعات بیشتری شیر مادر داده شود و در صورت شروع غذای کمکی ، به دفعات بیشتر و حجم کمتر تغذیه شود و نیز برای کودکان بالای 6 ماه علاوه بر افزایش تعداد دفعات شیردهی، باید کودک به دفعات بیشتر و کم کم تغذیه شود. 
   
وی افزود در مرحله سوم درصورتی که هریک از نشانه های بی اشتهایی ، ضعف ، تب ، بدحالی و یا دیدن خون در مدفوع کودک مشاهده گردید بایستی  هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

این کارشناس سلامت کودکان درخاتمه درخصوص چگونگی تهیه و مقدار مصرف  (او- آر- اس) گفت : یک بسته پودر او- آر- اس باید در 4 لیوان آب جوشیده سرد شده حل شود. بهتر است محلول تهیه شده در یخچال نگهداری شود و به صورت خنک شده هر چقدر کودک میل داشته باشد، به او داده شود و نیز بایستی روزانه محلول تازه او- ار- اس تهیه و محلول باقی مانده از روز قبل دور ریخته شود.این محلول با هیچ ماده دیگری از جمله آب لیمو، آب میوه و .... نباید مخلوط شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.