معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری وضعیت حکم تخلیه مدارس منطقه 18 و توجه به اجرای قانون در اجاره حیات مدرسه خبر داد.

فریدون واسعی معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، درخصوص حکم تخلیه‌ای که برای چند مدرسه در  شهر تهران صادر شده گفت: با توجه به پیگیری‌های اولیه تاکنون زمین‌هایی اکنون مورد بحث است به  استناد تبصره 10 قانون برنامه اول توسعه به آموزش و پرورش واگذار شده است. 

وی  ادامه داد:‌ در قانون برنامه اول توسعه بیان شده که زمین‌های دارای کاربری آموزشی باید توسط سازمان مسکن و شهرسازی خریداری شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و این مدارس نیز بر اساس حکم قانونی مشمول این طرح هستند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: ‌اکنون هیچگونه نگرانی برای ادامه تحصیل دانش آموزان مدارسی که حکم تخلیه برای آنها صادر شده وجود ندارد چرا که حکم اجرا نشده و یا با مالکان توافق می‌شود. 

وی عنوان کرد: این مدارس با حکم قانونی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته بودند و حتی ساختمان آن توسط آموزش و پرورش و با هزینه دولت ساخته شده لذا نباید چنین حکمی برای این مدارس صادر می‌شد اما اکنون پیگیر این مسئله هستیم. 

وی در خصوص قانونی بودن اجاره حیاط مدارس گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند ملکی را که به طور مازاد در اختیار دارند با حفظ کاربری و رعایت مقررات اجاره دهند.

وی افزود: چنانچه  اجاره ملک  به فعالیت‌های اصلی کاربری ملک صدمه‌ای وارد نکند و از نظر قانونی مانعی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: علاوه بر این مسئله چنانچه در مدرسه‌ای در خصوص اجاره مدرسه در روزهای پنجشنبه و جمعه، در روزهای‌ خاصی برای برگزاری امتحان و یا همایشی‌ خاص مانعی ندارد.

واسعی با تأکید بر اینکه اجاره حیات مدرسه زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند نباید انجام شود اظهار کرد: شرط اساسی اجاره مدارس آسیب نزدن به فعالیت‌های جاری نهاد‌های مربوطه است باید این مسئله به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.