تبریز؛

درخشش دانشجویان دانشگاه تبریز در المپیاد ورزشی

دانشجویان دانشگاه تبریز در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه های سراسر کشور خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، با اعلام این خبر گفت: در این دوره مسابقات، دانشجویان پسر دانشگاه تبریز با کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره، سه مدال برنز، سه مقام چهارمی، دو مقام پنجمی، دو مقام ششمی و دریافت کاپ نایب قهرمانی در رشته دو و میدانی در رده چهارم رده بندی کلی دانشگاه های کشور قرار گرفت.

امامعلی پور افزود: در این دوره مسابقات در رشته دو و میدانی ماده 100×4 متر امدادی، احمد سعادتی، امید رنجبر، محمد اسدپور و کیاوش قائدی به مقام نخست دست یافتند و همچنین در ماده های200متر، 5000 متر، پرش طول و پیاده روی به ترتیب احمد سعادتی، یونس آزاد، امیر قربانی و حسام یارمحمدپور مقام دوم را کسب کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ماده 100متر و ده گانه نیز احمد سعادتی و امیر قربانی مقام سوم این دوره مسابقات را بدست آورند، اضافه کرد: در 800 متر و 1500 متر حسن عابدی، در3000 متر با مانع هم هیوا نظری و در 10000 متر نیز یونس آزاد مقام چهارم را کسب کردند.
 
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، گفت: در ماده 400متر با مانع، پویا رضوانی و در 400×4 متر امدادی هم پویا رضوانی، حسن عابدی، حسام یارمحمدپور و امید رنجبر مقام ششم این دوره مسابقات را بدست آوردند.

وی افزود: در کشتی آزاد در 74 کیلوگرم کریم حسن زاده مقام سوم و در کشتی فرنگی نیز در 59 کیلوگرم رضا عیسی بیگلو و در 74 کیلوگرم شادمان رحیمی مقام پنجم را کسب کردند.
 
به گفته وی در المپیاد قبلی (سال 93) دانشگاه تبریز در گروه پسران در جایگاه ششم رده بندی دانشگاه های کشور قرار گرفته بود. که امسال دو پله صعود داشته اند.

 دکتر امامعلی پور، با اشاره به رقابت های دانشجویان دختر نیز گفت: در این دوره مسابقات 4 مقام چهارمی ، 3 مقام پنجمی و 4 رتبه ششمی توسط دانشجویان دختر در رشته های مختلف بدست آمد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، با تاکید بر اینکه المپیاد ورزشی دانشجویان بزرگترین رویداد ورزشی در دانشگاههای کشور است که هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود، افزود: در این دوره از المپیاد دانشجویان ورزشکار دانشگاه تبریز همانند دوره های پیشین با کسب حداکثر امتیازات لازم در مسابقات منطقه ای، مجوز حضور در المپیاد ورزشی را در 8 رشته پسران و 6 رشته دختران کسب کرده و با کاروانی متشکل از150 نفر، با بیش از 80 دانشگاه از استان های مختلف در دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.