۸ پرنده شکاری و ۴۰ مرغ مینا در استان اصفهان کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: با همکاری پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد تعداد ۸ جوجه پرنده شکاری «دلیجه» در منزلی در یکی از روستاهای شهرستان نجف آباد کشف و ضبط شد.

مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه  متخلف شکار و صید این هشت پرنده متواری شده‌اند، بیان داشت: پرونده ای در این زمینه به مراجع قضایی تحویل داده شده است و متهمان در صورت دستگیری باید ۲۰۰میلیون ریال برای هر پرنده دلیجه پرداخت کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: دلیجه از پرندگان شکاری از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه، از گونه های دیگر به خوبی تشخیص داده می شود..

وی با اشاره به اینکه همچنین در هفته‌های گذشته ۸۰ مرغ مینا در اصفهان کشف شده است، بیان داشت: مرغ مینا پرنده کوچکی است که قابلیت بسیار خوبی در تقلید صدا دارد و بر این اساس انسان‌ها علاقه زیادی به نگهداری از این پرنده دارند. 

جمشیدیان بیان داشت: این ۸۰ مرغ مینا که از یک دستگاه اتوبوس کشف شدند به صورت غیرمجاز زنده گیری و از کرمان به اصفهان انتقال یافته بود که پس از ضبط توسط یگان حفاظت محیط زیست اصفهان رهاسازی شدند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.